حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
توصیه‌های تغذیه‌ای ویژه سالمندان روزه‌دار برای پیشگیری از کووید- ۱۹
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 2:04
  • شناسه : 12349
    بازدید 11
    0

    کارشناس تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه سالمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیش از دیگران در معرض ابتلای به بیماری کووید – ۱۹ هستند، بر لزوم رعایت نکات تغذیه‌ای توصیه شده برای این قشر، تاکید کرد. سیده معصومه تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قدرت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر بیماری‌ها با افزایش […]

    پ
    پ

    کارشناس تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه سالمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیش از دیگران در معرض ابتلای به بیماری کووید – ۱۹ هستند، بر لزوم رعایت نکات تغذیه‌ای توصیه شده برای این قشر، تاکید کرد.

    سیده معصومه تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قدرت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر بیماری‌ها با افزایش سن و سالمندی کاهش می‌یابد بنابراین سالمندان اگر روزه می‌گیرند باید بیش از پیش مراقب سلامت خود باشند.

    وی افزود: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ لازم است سالمندان سالم برای روزه گرفتن علاوه بر رعایت برخی موارد با پزشک مشورت کنند؛ کم‌آبی و کاهش قند خون ممکن است موجب سرگیجه، از حال رفتن و سقوط شود که برای سالمندان خطرآفرین است.

    کارشناس تغذیه مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: علاوه بر آن نیز کم‌آبی بدن و خشکی دهان و گلو زمینه را برای ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ فراهم می‌کند بنابراین باید به توصیه‌های مربوط به پیشگیری از افت قند خون و کاهش مایعات بدن بیشتر توجه شود.

    تقی‌زاده گفت: سالمندان عموما از مشکلات دهان و دندان رنج می‌برند لذا مصرف میوه رنده شده، لبنیات خصوصا شیر کم‌چرب، استفاده از انواع سوپ‌ها و آش‌ها در افطار و سحر و نوشیدن آب و چای کمرنگ در فاصله افطار تا سحر برای آن‌ها مفید و مورد تاکید است و می‌تواند تعادل آب و مواد معدنی را نیز برقرار کند.

    وی افزود: سالمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشارخون بالا، بیماری قلبی – عروقی، سرطان‌ها و دیابت بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری کووید – ۱۹ هستند بنابراین توصیه می‌شود حتما به پزشک مراجعه کرده و به توصیه‌های پزشک عمل کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.