حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
مصرف میوه و سبزیجات را در ماه رمضان بیشتر کنید
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت: 9:21
  • شناسه : 8139
    بازدید 6
    0

    یک مشاور تغذیه گفت: روزه‌داران برای جبران کمبود آب و املاح موردنیاز بدن، مصرف میوه و سبزیجات تازه را در ماه رمضان بیشتر کنند. اسعد بطی اظهار کرد: توصیه می‌شود افراد روزه‌دار نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه بعد از افطار، شام خود را بخورند و از مصرف غذاهای سرخ کردنی جدا پرهیز کنند. وی افزود: […]

    پ
    پ

    یک مشاور تغذیه گفت: روزه‌داران برای جبران کمبود آب و املاح موردنیاز بدن، مصرف میوه و سبزیجات تازه را در ماه رمضان بیشتر کنند.

    اسعد بطی اظهار کرد: توصیه می‌شود افراد روزه‌دار نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه بعد از افطار، شام خود را بخورند و از مصرف غذاهای سرخ کردنی جدا پرهیز کنند.

    وی افزود: روزه‌داران باید در زمان افطار از مصرف انواع شیرینی‌ها به خصوص خوردن بامیه و زولبیا به دلیل مواد قندی زیادی که در آنها استفاده می‌شود پرهیز کرده و به جای آن از خرما و آب ولرم استفاده کنند.

    این مشاور تغذیه با تاکید بر اینکه روزه داران برای جبران کمبود آب و املاح موردنیاز بدن، مصرف میوه و سبزیجات تازه را در ماه رمضان بیشتر کنند، عنوان کرد: در فاصله افطار تا سحر مصرف میوه‌ و سبزیجاتی همچون سیب، هلو، گیلاس، آلبالو، کاهو، هویج، خیار و گوجه فرنگی می تواند به حفظ آب بدن و طراوت و شادابی کمک کند.

    وی تصریح کرد: در ماه رمضان نیز همچون سایر ماه‌ها باید از تمامی موادغذایی استفاده کرد فقط نیابد در مصرف آنها افراط کرد.

    بطی با اشاره به اینکه طبق عرف هر روزه‌دار تا پایان ماه مبارک رمضان، دو الی سه کیلو وزن کم می‌کند، گفت: کاهش وزن بیشتر در دو هفته اول ماه رمضان اتفاق می‌افتد اما از نیمه دوم بدن مقاومت کرده و کاهش وزن نخواهیم داشت.

    وی همچنین تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما مصرف مواد غذایی به شدت در ماه رمضان افزایش می‌یابد که درست نیست چون ماه رمضان به معنای استراحت دادن به تمامی دستگاه‌های بدن به ویژه بخش گوارش است.

    این مشاوره تغذیه و رژیم درمانی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی در مصرف مواد غذایی افراط شود سیستم گوارشی بدن دچار اختلال می شود به همین دلیل بعد از ماه رمضان ابتلا به بیماری‌های گوارشی، دیابت و چربی خون و … بیشتر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.