حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
مایعات «ولرم» افت قند را جبران می‌کند
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت: 5:12
  • شناسه : 7331
    بازدید 7
    0

    متخصص تغذیه گفت: برای جبران از دست دادن مایعات و مواد قندی در طول روز، روزه‌داران وعده افطار خود را با مایعات ولرم و نیمه‌گرم شروع کنند و از مصرف مایعات سرد و نوشابه‌ها خودداری کنند. منصور رضایی متخصص تغذیه گفت: برای جبران از دست دادن مایعات و مواد قندی در طول روز، روزه‌داران وعده […]

    پ
    پ

    متخصص تغذیه گفت: برای جبران از دست دادن مایعات و مواد قندی در طول روز، روزه‌داران وعده افطار خود را با مایعات ولرم و نیمه‌گرم شروع کنند و از مصرف مایعات سرد و نوشابه‌ها خودداری کنند.

    منصور رضایی متخصص تغذیه گفت: برای جبران از دست دادن مایعات و مواد قندی در طول روز، روزه‌داران وعده افطار خود را با مایعات ولرم و نیمه گرم شروع کنند و از مصرف مایعات سرد و نوشابه‌ها خودداری کنند.
    وی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی سلامت با اشاره به رعایت اصول تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان گفت: همان طور که می‏دانید افراد در ایام مبارک رمضان متأسفانه، برای برطرف کردن افت قند و عطش با مصرف مایعات شیرین و سرد مثل نوشابه‎ها به استقبال افطار می‌روند که این کار، بسیار اشتباه است.
    رضایی ادامه داد: توصیه ما این است که اگر افراد می‎خواهند مایعات و مواد قندی را که در طول روز از دست داده‎اند، در وعده افطار جبران کنند باید وعده افطار خود را با مایعات ولرم و نیمه گرم شروع کنند و از مصرف مایعات سرد و نوشابه‎ها به شدت بپرهیزند.
    این متخصص تغذیه با بیان این که مصرف مایعات سرد در ایام ماه مبارک رمضان، اصلاً توصیه نمی‏شود، بیان کرد: بهتر است برای افطار از مایعات ولرم مثل چای و عسل یا خرما استفاده کرد. این ترکیبات، برای جبران قند و املاح از دست رفته بدن افراد روزه‌دار، بسیار مفیدند.
    وی در ادامه افزود: افرادی که به مدت ۱۷ تا ۱۸ ساعت روزه می‎گیرند بعد از وعده سحری دچار گرسنگی می‎شوند، افت قند پیدا می‎کنند و همین افت قند و حالت عطش فراوان تمایل آنها را به مصرف غذاها به ویژه غذاهای چرب و شیرین بیشتر می‎کند.
    رضایی در ادامه تاکید کرد: مصرف این غذاها در وعده افطار آن هم برای معده‎ای که مدت‌ها خالی بوده است، ناگوار است و مشکلات گوارشی را دوچندان می‎کند.
    وی تصریح کرد: به هرحال، با توجه به این که بعد از وعده افطار، وعده شام هم داریم توصیه ما این است که تا حد امکان در وعده افطار از غذاهای سبک استفاده و از مصرف غذاهای سنگین جداً خودداری شود، زیرا افطاری سنگین معمولاً مانع مصرف شام و حتی سحری می‎شود.
    این متخصص تغذیه در پایان اظهار داشت: بهترین حالت برای مصرف افطاری همان افطاری سبک همراه با یک چای شیرین و ترکیب چای با عسل است؛ افطاری سبک و خوب نیازهای فرد را در وعده افطار تأمین می‎کند و دوساعت بعد نیز می‎تواند زمان مناسبی برای صرف شام باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.