حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
لزوم پرهیز از پرخوری در سحر/ غذای بخارپز جایگزین سرخ‌کردنی‌ها شود
  • ۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت: 7:55
  • شناسه : 2610
    بازدید 6
    2

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به همراه شدن ماه مبارک رمضان با روزهای گرم تابستان و روزه بودن به مدت ۱۶ ساعت، باید با تغذیه مناسب، از تاثیرات مثبت روزه بهره‌مند شویم. به گزارش مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان با اشاره به اینکه سحری یکی از […]

    پ
    پ

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به همراه شدن ماه مبارک رمضان با روزهای گرم تابستان و روزه بودن به مدت ۱۶ ساعت، باید با تغذیه مناسب، از تاثیرات مثبت روزه بهره‌مند شویم.

    به گزارش مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان با اشاره به اینکه سحری یکی از وعده‌های اصلی در ماه رمضان است افزود: برای وعده غذایی سحر بهتر است غذاهای حاوی کربوهیدرات پیچیده، میوه، سبزیجات و آب کافی مصرف شود زیرا کربوهیدرات‌های پیچیده دیر هضم هستند، استفاده شود.

    وی ادامه داد: با مصرف این مواد غذایی احساس گرسنگی کمتری در طول روز ایجاد می شود؛ این وعده می‌تواند شامل برنج، مرغ، ماهی، سویا، گوشت، تخم مرغ، میوه تازه و سبزیجات باشد.

    رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر با تاکید بر پرهیز از پرخوری در سحر گفت: همچنین باید از مصرف غذا‌های سرخ شده و چرب، ادویه زیاد و قند بالا خودداری کرد.

    وی بر نوشیدن آب در زمان سحری تاکید کرد و گفت: از نوشیدن زیاد چای اجتناب کنید، زیرا کافئین موجود در چای موجب دفع مقدار زیادی آب و نمک‌های معدنی مورد نیاز بدن می شود.

    خواجه‌ئیان توصیه کرد: افطار خود را با کمی آب ولرم، چای و یا شیر گرم آغاز کنید و پس از آن می‌توان از خرما یا کشمش استفاده کرد تا اشتها کنترل شده و از بیش خواری پیشگیری شود.

    وی اضافه کرد: پس از آن توصیه می‌شود غذاهایی مانند نان، پنیر، سبزی (در صورت امکان همراه با گردو، پسته یا بادام)، شامی، انواع کوکو، فرنی یا شیر برنج مصرف شود.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بهتر است به جای غذاهای چرب و سرخ شده از غذاهای بخارپز، آب پز یا خورشتی استفاده شود گفت: استفاده از آب زیاد، مایعات سرد و غذاهای سنگین که دیر هضم و پر چرب هستند، بلافاصله در زمان افطار توصیه نمی‌شود.

    خواجه‌ئیان در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص وعده شام گفت: بین افطار و شام خود حداقل یک ساعت فاصله در نظر بگیرید.

    وی اضافه‌کرد: می‌توانید غذاهایی مانند سوپ، آش، حلیم، خوراک لوبیا، عدسی، خوراک سبزیجات با کمی نان (که بهتر است از نوع سبوس‌دار مانند نان سنگک، بربری، تافتون و نان جو رژیمی باشد) را به همراه ماست و خیار، دوغ و سبزی خوردن یا سالاد انتخاب کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.