حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
مصرف قرص‌های ضدبارداری در رمضان ممنوع!
  • ۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت: 4:20
  • شناسه : 2455
    بازدید 5
    2

    کارشناس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مصرف قرص‌های ضدبارداری در ماه رمضان به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. به گزارش ایسنا، دکتر مجید حنیفه اظهار کرد: برخی خانم‌ها به علت ایجاد تاخیر در عادت ماهیانه در ماه مبارک رمضان از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند که کار بسیار خطرناکی است و توصیه نمی‌شود. […]

    پ
    پ

    کارشناس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مصرف قرص‌های ضدبارداری در ماه رمضان به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

    به گزارش ایسنا، دکتر مجید حنیفه اظهار کرد: برخی خانم‌ها به علت ایجاد تاخیر در عادت ماهیانه در ماه مبارک رمضان از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند که کار بسیار خطرناکی است و توصیه نمی‌شود.

    وی تصریح کرد: به علت روزه‌داری و کم‌آب شدن بدن، ممکن است مصرف قرص‌های ضدبارداری موجب لخته شدن خون در مغز شود.

    حنیفه افزود: بیماران مسن که روزانه چند نوع دارو مصرف می‌کنند، خانم‌های باردار و شیرده، بیماران دیابتی، مبتلایان به فشار خون، روده تحریک‌پذیر، یبوست، زخم دستگاه گوارش، آسم و اعصاب و روان در شرایطی هستند که حتما باید قبل از اقدام به روزه‌داری با پزشک خود مشورت کنند.

    این کارشناس دارویی تاکید کرد: بیمارانی که تمایل به گرفتن روزه دارند به هیچ عنوان نباید در وعده‌های دارویی خود اختلال ایجاد کرده، خودسرانه دارویی را حذف کنند یا زمان مصرف دارو را به زمان دیگری موکول کنند.

    وی با بیان اینکه مصرف برخی داروها را می‌توان با مشورت پزشک معالج به وعده سحر یا افطار انتقال داد، افزود: بیمارانی که در روز یک مرتبه دارو مصرف می‌کنند و پزشک نیز تاکید خاصی بر زمان مصرف آن در روز نداشته است، تغییر زمان مصرف آن دارو مشکلی برای بیمار ایجاد نخواهد کرد.

    این کارشناس دارویی عنوان کرد: بیمارانی که در روز در دو وعده دارو مصرف می‌کنند، می‌توانند داروهایشان را در فاصله افطار تا سحر مصرف کنند.

    وی تاکید کرد: بیمارانی که بیش از دو دارو در روز مصرف می‌کنند، حتما باید تحت مشورت و تجویز پزشک معالج، روند مصرف داروهایشان را تغییر دهند.

    حنیفه توصیه کرد: روزه‌داران در فاصله افطار تا سحر آب و مایعات زیادی بنوشند؛ چراکه نوشیدن آب و مایعات نقش مهمی در دفع داروها دارند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.