حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
بازار گرم سریال های ایرانی در رمضان افغانستان
  • ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت: 12:40
  • شناسه : 1724
    بازدید 8
    0

    سریال های تلویزیونی ایرانی در شب های ماه مبارک رمضان در اکثر شبکه های تلویزیونی افغانستان بینندگان زیادی را به خود جلب کرده است. به گزارش ایرنا از کابل سریال های تلویزیونی ایرانی از جمله ˈیوسف پیامبرˈ ، ˈمریم مقدسˈ و ˈابراهیم خلیل اللهˈ شب های ماه مبارک رمضان در شبکه های تلویونی نگاه، معارف، […]

    پ
    پ

    سریال های تلویزیونی ایرانی در شب های ماه مبارک رمضان در اکثر شبکه های تلویزیونی افغانستان بینندگان زیادی را به خود جلب کرده است. به گزارش ایرنا از کابل سریال های تلویزیونی ایرانی از جمله ˈیوسف پیامبرˈ ، ˈمریم مقدسˈ و ˈابراهیم خلیل اللهˈ شب های ماه مبارک رمضان در شبکه های تلویونی نگاه، معارف، ملی ، شمشاد، نورین، هفت، و میوند به نمایش در می آیند و بینندگان بی شماری دارند.

    برنامه هایی از جمله مهمانی خدا ، پنج کیلومتر تا بهشت، مدینه، هفت سنگ و پارسا کوچولو نیر هر شب از بسیاری شبکه های تلویزیونی افغانستان پخش می شوند.

    بسیاری از افغان ها به دلیل فرهنگ، زبان و دین مشترک، علاقه مندی فراوانی به تماشای سریال ها و فیلم های ایرانی دارند از این رو کمتر می توان کسی را یافت که سریال یوسف پیامبر و یا مردم مقدس را که در شب های ماه مبارک رمضان در شبکه های تلویزیونی راه فردا، نگاه، معارف، ملی، شمشاد، نورین، هفت و میوند پخش می شود، دنبال نکند.

    بسیاری از دیگر سریال های ایرانی نیز همچون دزد و پلیس، نردبام آسمان، دودکش و شکرستان نیز در شبکه های تلویزیونی افغانستان در حال پخش است.

    هر ساله در ماه مبارک رمضان سریال های ایرانی با محتویات اسلامی و اخلاقی در شبکه های تلویزیونی افغانستان به صورت ویژه به نمایش در می آیند و گردانندگان این شبکه ها از علاقه مندی مخاطبان خود به سریال ها و فیلم های ایرانی می گویند.

    ˈمحمدجواد محسنیˈ مدیر شبکه تلویزیونی تمدن در افغانستان استقبال افغان ها را از برنامه ها و فیلم های ایرانی از جمله سریال ها را با مضامین دینی واخلاقی بسیار خوب توصیف کرد و گفت: سریال ها و فیلم ها با محتوای دینی، تاریخی با فطرت خداجوی ما نزدیک است از این رو در افغانستان علاقه مندان زیادی به فیلم ها و سریال های ایران وجود دارد.

    رییس شبکه تلویزیونی تمدن گفت: مخاطبان کشورمان علاقه مندی زیادی به برنامه های نمایشی تاریخی مذهبی با مظامین اسلامی دارند که از آن جمله می توان به یوسف پیامبر، مردان آنجلس، ابراهیم خلیل الله و غیره اشاره کرد.

    محسنی گفت: برنامه های اجتماعی، فرهنگی ، دینی در افغانستان بسیار بیننده دارد که از آن جمله می توان به فیلم ˈشاید برای شما اتفاق بیفتدˈ اشاره کرد که بسیار مورد استقبال ببیندگان ما قرار گرفته است.

    رییس شبکه تلویزیونی تمدن گفت: ما اکنون سریال های ˈشاید برای شما اتفاق بیفتدˈ و ˈمدینهˈ را با ۲۴ ساعت تاخیر پخش می کنیم که بسیار مورد رضایت بینندگان ما قرار گرفته است.

    ˈفرید جهانفرˈ سرپرست نمایندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیزعلاوه بر محتویات معنوی سریال های تلویزیونی ایران، مشترکات، تاریخی، فرهنگی، دینی و زبانی را از مهمترین عواملی می داند که مخاطبان افغانستانی را علاقه مند به دیدن سریال ها و فیلم های ایرانی کرده است.

    جهانفر با تاکید به جامعه مذهبی افغانستان گفت اقداماتی صورت گرفته است تا زمینه امکان دریافت زنده برنامه های ترتیل خوانی از مرقد مطهر امام رضا (ع)، مرقد نورانی حضرت معصومه (س) و همچنین تصاویر زنده از بارگاه ملکوتی مولای متقیان علی (ع) برای شبکه های افغانستان فراهم شود.

    سرپرست دفتر صدا و سیما در کابل گفت تعامل خوبی با شبکه های تلویزیونی افغانستان برای مبادله فیلم، سریال، انیمیشن، مستند، نماهنگ و برنامه های مناسبتی صورت گرفته است که امیدواریم این همکاری ها روز به روز گسترش یابد.

    بر اساس گزارشها گفته می شود ۳۰ شبکه تلویزیونی در افغانستان در حال پخش برنامه برای مخاطبان خود هستند که ۲۰ شبکه آنها از طریق ماهواره نیز قابل دریافت است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.