حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
حجت‌الاسلام قرائتی: قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدا نیستند
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت: 12:52
  • شناسه : 17181
    بازدید 53
    4

    مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدا نیستند، گفت: اگر در ماه محرم ۵۰۰ جلسه عزاداری برپا می‌کنیم باید در ماه رمضان هم ۵۰۰ جلسه تفسیر قرآن داشته باشیم، درس‌های دانشگاه و حوزه تنها بخشی از علم است و نباید فقط به آنها قناعت کرد. حجت‌الاسلام محسن قرائتی […]

    پ
    پ

    مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدا نیستند، گفت: اگر در ماه محرم ۵۰۰ جلسه عزاداری برپا می‌کنیم باید در ماه رمضان هم ۵۰۰ جلسه تفسیر قرآن داشته باشیم، درس‌های دانشگاه و حوزه تنها بخشی از علم است و نباید فقط به آنها قناعت کرد.

    حجت‌الاسلام محسن قرائتی در پنجمین اجلاس استانی نماز اصفهان با اشاره به سوره مبارکه “علق” اظهار داشت: سوره علق با آیه شریفه “اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ” شروع و انسان را به خواندن دعوت می‌کند و در آیه می‌فرماید که راه نزدیک شدن به خدا، سجده کردن است و بدان معناست خواندنی ارزش دارد که منتهی به سجده کردن در برابر خداوند شود.

    وی با بیان اینکه ساخت هواپیما تنها زمانی ارزش دارد که منتهی به بمباران غزه نشود، افزود: مشکل دنیا این است که علم وجود دارد، اما در راه رشد و قرب به خداوند نبست و متأسفانه برخی از نسل جوان هر چه باسوادتر می‌شوند، از خداوند فاصله بیشتر فاصله می‌گیرند و در این اتفاق از عملکرد و کم‌کاری برخی از مسئولین تا تهاجم فرهنگی دشمن و حتی اختلاس‌‌ها و مشکلات اقتصادی نقش دارند.

    مفسر قرآن کریم با اشاره به دعای ابوحمزه ثمالی یادآور شد: امام سجاد(ع) در فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی می‌پرسند که چرا در هنگام نماز سنگین هستم و برای آن یازده شاید را بر می‌شمرند؛ من قاضی نیستم و نمی‌دانم که چه کسی مقصر است، اما در حال حاضر فاصله بین باسواد‌های ما و نماز کم نمی‌شود، البته افراد تحصیل کرده‌ای هستند که اهل نماز و حتی اعتکاف باشند، اما اکثریت اینگونه نیستند و باید فکری به حال آن کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه باید در هر خانه‌ای یک کتاب اسرار نماز باشد، متذکر شد: باید در هر خانه‌ای یک کتاب درباره امام زمان و بانوی نمونه وجود داشته باشد و هر خانواده به یک اسلام‌شناس دسترسی داشته باشند

    صاحب تفسیر نور تاکید کرد: معلمان و فرهنگیان با سوالات قشر نوجوان مواجه هستند و باید به سوالات آنها جواب‌های مناسبی داد به طور مثال جواب سوالاتی که پیرامون امام زمان(عج) مطرح می‌شود، می‌توان به تفاوت بین موهای سر و مژه اشاره کرد.

    وی ادامه داد: موهای مژه ثابت است و نیاز به هیچ اصلاحی ندارد، اما موهای سر و صورت به اصلاح هفتگی نیاز دارند پس خداوند اگر اراده کند می‌تواند یک مو را ثابت نگه دارد و یک موی دیگر را نیازمند اصلاح دائمی خلق کند، بنابراین خداوند قدرت این را دارد یک انسان مثل امام زمان(عج) را هم ثابت نگه دارد.

    قرائتی درباره سوالات نسل جوان پیرامون زمان ظهور امام زمان (عج) گفت: وقتی یازده چراغ هدایت را شکستند و به شهادت رساندند، حکمت اقتضا می‌کند زمانی امام زمان(عج) ظهور کنند که شرایط مهیا شود.

    وی ادامه داد: گاهی قشر نوجوان سوال می‌پرسند که چگونه به چیزی که قابل دیدن نیست، ایمان بیاورند؟ در پاسخ باید گفت مگر نیروی جاذبه قابل دیدن است؟ مگر مهر مادری هم قابل دیدن نیست، اما خدمات مادر نشان دهنده محبت اوست، چه کسی گفته هر چیزی را قبول می‌کنیم باید ببینیم؟ یا باید خود آن رویت شود و یا آثار آن را مشاهده کنیم.

    استاد و کارشناس آموزه‌های قرآنی با اشاره به انتظار ظهور امام زمان(عج) گفت: در تاریکی شب انسان انتظار طلوع خورشید را می‌کشد، اما کسی در تاریکی که نمی‌ماند و یک چراغ را روشن می‌کند و یا در زمستان انتظار آمدن بهار را داریم، اما کسی که سرما را تحمل نمی‌کند و انتظار ظهور امام زمان(عج)‌ به این معنا نیست که باید بیکار بنشینیم.

    وی با تاکید بر اینکه قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدا نیستند، گفت: اگر در ماه محرم ۵۰۰ جلسه عزاداری برپا می‌کنیم باید در ماه مبارک رمضان هم ۵۰۰ جلسه تفسیر قرآن داشته باشیم؛ درس‌های دانشگاه و حوزه تنها بخشی از علم است و نباید فقط به آنها قناعت کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.