حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
مسافرها باید حرمت ماه رمضان را نگه دارند
  • ۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت: 13:22
  • شناسه : 16099
    بازدید 5
    0

    استاد حوزه علمیه گفت: کسی حق ندارد حرمت ماه رمضان را بشکند و به صورت علنی اقدام به اکل و شرب و…نماید حتی اگر آن شخص مسافر باشد. حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ۷ فروردین در حرم حضرت معصومه (س) در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره روم عنوان کرد: آیه دهم سوره روم دارای […]

    پ
    پ

    استاد حوزه علمیه گفت: کسی حق ندارد حرمت ماه رمضان را بشکند و به صورت علنی اقدام به اکل و شرب و…نماید حتی اگر آن شخص مسافر باشد.

    حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ۷ فروردین در حرم حضرت معصومه (س) در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره روم عنوان کرد: آیه دهم سوره روم دارای پیام و حاوی نکاتی مهم است که طبق این آیه کسانی است که بعد از گناه توبه نمی‌کنند عاقبتشان کفر، تکذیب آیات خداوند و مسخره نمودن دین خداوند است.

    وی با بیان اینکه عاقبت هر انسانی بسیار مهم است، ادامه داد: کلمه عاقبت مکرر در آیات قرآن ذکر شده و فرجام هر انسانی در نهایت مرگ است اما نحوه مرگ انسان بسیار مهم است.

    وی با بیان اینکه تمسخر و تکذیب دین، نتیجه تکرار و اصرار بر گناه است چرا که تکرار معاصی انسان را نسبت به دین بی تفاوت می‌کند، تاکید کرد: کسی حق ندارد حرمت ماه رمضان را بشکند و به صورت علنی اقدام به اکل و شرب و … نماید حتی اگر آن شخص مسافر باشد.

    وی اظهار کرد: سلامت در تولد، سلامت در مرگ و سلامت در قیامت بسیار با ارزش و مهم است و انسان باید به گونه‌ای در این دنیا زندگی نماید که عاقبت به خیری را به همراه داشته باشد. پیامبران الهی نگران عاقبت خود بودند و همواره از خداوند در خواست می‌نمودند به هنگام مرگ عاقبت به خیر شوند.

    عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: طبق روایت، راسخون در علم منظور ائمه معصومین هستند و همین حضرات معصومین دعایی در قرآن دارند که در خصوص عاقبت به خیری است. حضرت زینب (س) همین آیه دهم سوره روم را در مقابل یزید ملعون خواند و با خطبه آتشین در مقابل اقدامات یزید افشاگری نمود.

    وی با بیان اینکه اگر گناه در متن زندگی انسان گسترش پیدا کند نتیجه اش تمسخر دین و تکذیب دین الهی و کفر به درگاه الهی است، افزود: لقمه حرام، محبت به دنیا، تکبر، تکرار معاصی، حب ریاست و پیروی از شیطان عاقبت انسان را به کفر می کشاند.

    رفیعی یادآور شد: هیچ انسانی از انجام گناه در امان نیست اما کوچک شمردن معاصی، افتخار به انجام معاصی، شادی در گناه و اصرار بر معاصی، گناه را سنگین‌تر می‌کند و صاحب آن را هیچگاه مورد مغفرت الهی قرار نخواهد گرفت. طبق روایت بزرگترین گناه بعد از شرک، گناهی است که انسان بر ارتکاب آن اصرار نماید هر چند آن گناه صغیره باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.