حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
راهکار مقابله با تشنگی در ماه رمضان
  • ۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت: 16:10
  • شناسه : 15831
    بازدید 3
    0

    با فرا رسیدن ماه مبارک رمکضان دغدغه اصلی بسیاری از روزه داران مقابله با تشنگی در طول روز است. درست است که علاوه بر آب، غذایی هم در طول روزه خورده نمی شود اما مقابله با تشنگی کار سخت تری به حساب می آید و نیاز به راه حل های کار بردی دارد. اولین قدم […]

    پ
    پ

    با فرا رسیدن ماه مبارک رمکضان دغدغه اصلی بسیاری از روزه داران مقابله با تشنگی در طول روز است. درست است که علاوه بر آب، غذایی هم در طول روزه خورده نمی شود اما مقابله با تشنگی کار سخت تری به حساب می آید و نیاز به راه حل های کار بردی دارد.

    اولین قدم در پیش گیری از تشنگی این است که غذاهای سرخ کرده، ادویه دار، چرب، غذای مانده، کنسروها و غذاهای آماده بسته بندی شده در وعده افطار و سحر نخورید. پرخوری و درهم خوری، مصرف خوردنی‌های ادرارآور مانند هندوانه و چای پررنگ در وعده سحر، مصرف زیاد میوه‌های گرمسیری مانند موز و انبه و مصرف زیاد شیرینی‌ها به ویژه شیرینی‌های قنادی چون بامیه، زولبیا، پشمک در ماه رمضان ممنوع است.

    نگران نباشید، درست است که مواردی را برای مقابله با تشنگی ممنوع کردیم اما خوردن خورش‌های کم چرب حاوی چاشنی زرشک، آلو بخارا، تمرهندی، آبغوره، آب نارنج در وعده سحر (سردمزاجان احتیاط کنند)، مصرف متعادل آب و مایعات رطوبت بخش در حدفاصل افطار و سحر، مصرف میوه و سبزیجات با فاصله دو ساعته بعد از افطار (مناسب فصل، سازگار با بدن، بدون درهم خوری و در حد اعتدال)، مصرف فالوده هندوانه با سکنجبین / کاهو سکنجبین/ فالوده خیار و سکنجبین (دو ساعت بعد افطار) و مصرف فالوده سیب (حداقل یکساعت بعد از افطار) که مقوی سیستم قلب و گوارش و رفع کننده عطش هستند توصیه می شود و ضرروی است.
    یک نسخه مجرب از کتاب تحفه المومنین برای رفع عطش و تشنگی روزه داری

    افراد روزه دار به ویژه روزه اولی‌ها و جوانان عزیز برای رفع عطش و تشنگی در ماه رمضان می‌توانند این نسخه را امتحان نمایند:

    تخم خرفه را نیمکوب کرده و در دوغ خیس کنید تا یکساعت بماند. سپس صاف کرده و در صافی خشک نمایید. این کار را تا ۳ مرتبه انجام دهید. تخم خرفه خشک شده را در ظرف دربسته و داخل یخچال نگه دارید و در فاصله افطار و سحر در شربت خاکشیر ریخته و میل کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.