حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
چگونه در روز‌های پایانی ماه رمضان پرانرژی باشیم؟
  • ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت: 13:14
  • شناسه : 15320
    بازدید 4
    0

    روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بسیار ویژه است زیرا مسلمانان سراسر جهان مراسم شب‌های قدر را برگزار می‌کنند به همین دلیل بیشتر بیدار می‌مانند و مناجات می‌کنند اما باید به مصرف وعده‌های غذایی در این روزها نیز توجه داشته باشند. در این ماه، بسیاری از مردم عبادت خود را به حداکثر می‌رسانند، شب‌ها برای نماز […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بسیار ویژه است زیرا مسلمانان سراسر جهان مراسم شب‌های قدر را برگزار می‌کنند به همین دلیل بیشتر بیدار می‌مانند و مناجات می‌کنند اما باید به مصرف وعده‌های غذایی در این روزها نیز توجه داشته باشند.
    در این ماه، بسیاری از مردم عبادت خود را به حداکثر می‌رسانند، شب‌ها برای نماز بیدار می‌مانند و تلاش می‌کنند تا عبادت بیشتری انجام دهند، بنابراین سلامت جسمی و قدرت‌ بدنی در این روزها بسیار مهم است. ممکن است با تغییر روال خواب و کاهش مصرف غذا احساس انرژی کمتری داشته باشید.

    به نقل از خلیج‌تایمز، همچنین اگروعده‌های افطار و سحر نتواند مواد مغذی را برای بدن فراهم کند، فرد احساس می‌کند انرژی لازم را ندارد پس باید در روزهای پایانی این ماه به وعده‌های غذایی خود اهمیت بیشتری دهید.

    سحری را از دست ندهید زیرا خوردن سحری می‌تواند به داشتن انرژی تا وعده افطار کمک کند. استفاده از برخی مواد غذایی در وعده سحری مانند تالبینا (فرنی تهیه شده با جو، عسل و خرما) بلغور جو دوسرو اسموتی موز و شیربادام می‌تواند به افزایش انرژی این روزها کمک کند.
    بین وعده افطار و سحری آب فراوان بنوشید و هیدراته بمانید و از غذاهای آبرسان مانند پرتقال، خربزه، خیار استفاده و نوشیدنی‌های کافئین دار را محدود کنید.

    در مصرف وعده افطار زیاده‌روی نکنید زیرا باعث می‌شود احساس تنبلی و کسلی کنید.

    وعده‌های غذایی خود را از افطار تا سحری در وعده‌های کوچک تقسیم تا انرژی بدن را فراهم کند و به کیفیت وعده‌های غذایی به جای کمیت آن دقت کنید.

    در افطار از مصرف غذاهای سرخ‌ شده اجتناب و سوپ‌های مقوی و آبمیوه‌های کم‌کالری را برای هیدراته بودن، مصرف کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.