حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
وعده سحری را حذف نکنید/ «سوپ» غذایی مناسب برای افطار ماه رمضان
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 13:24
  • شناسه : 14335
    بازدید 4
    0

    یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در کرمانشاه به روزه‌دارن توصیه کرد، به هیچ عنوان وعده سحری را حذف نکنند و همچنین افطار خود را با یک غذای سبک آغاز کنند. علی‌اشرف رشیدی کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص تغذیه در ماه […]

    پ
    پ

    یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در کرمانشاه به روزه‌دارن توصیه کرد، به هیچ عنوان وعده سحری را حذف نکنند و همچنین افطار خود را با یک غذای سبک آغاز کنند.
    علی‌اشرف رشیدی کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص تغذیه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: وعده‌های منظم غذایی، افطار، شام و سحر را داشته باشیم و در میان وعده‌ها از آب، چای کمرنگ و میوه‌جات حتما استفاده کنیم.

    وی با تأکید بر نوشیدن مایعات از وعده افطار تا سحر، ادامه داد: نیازهای تغذیه‌ای در سنین مختلف، حتی دو جنس، زن و مرد و همچنین با توجه فعالیت روزانه، متفاوت است.

    کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در کرمانشاه گفت: برخی با دید کاهش وزن، وعده سحر را حذف می‌کنند که توصیه می‌شود این کار را انجام ندهند، و منظم وعده‌های ماه مبارک رمضان را استفاده کنند تا روزه‌داری کاملی را با توان انجام کار روزانه داشته باشند.

    رشیدی در خصوص روزه افراد بهبود یافته از کرونا، تصریح کرد: اگر فرد، سالم است و سال‌های گذشته هم توان روزه گرفتن را داشته الان هم می‌تواند روزه بگیرد، اما باید نیازهای تغذیه‌ای و مواد معدنی و ویتامین‌های که در تقویت سیستم ایمنی نقش دارند در وعده‌های تغذیه‌ای داشته باشد.

    وی گفت: اگر تعادل، تنوع و ترتیب گروه‌های غذایی (نان و غلات، سبزیجات، میوه‌جات، گوشت‌ها و حبوبات و لبنیات) حفظ شود سیستم ایمنی تقویت می‌شود، اما اگر کسی طی یکی دو هفته گذشته به کرونا مبتلا شده توصیه می‌شود با مشورت پزشک اقدام به روزه گرفتن، کند.

    رشیدی خاطرنشان کرد: یکی از غذاهایی که در افطار می‌توان استفاده کرد، سوپ است که در کنار آن می‌توان از فرنی، شیربرنج، حلیم کم‌چرب و کم‌شکر، آش استفاده شود.

    رشیدی تصریح کرد: با یک فنجان آب ولم و یا چای خیلی کمرنگ و شیرگرم به همراه یکی دو عدد خرما می‌توان افطار خوبی داشت.

    وی گفت: حدود یک ساعت بعد از یک وعده سبک در افطار شام را میل کنید، بعضی از افراد حجم زیادی از غذای پرچرب را در افطاری وارد دستگاه گوارش می‌کنند و با ایجاد التهاب در آن، اذیت می‌شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.