حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
برخی با تأثیرپذیری از فضای مجازی اعتقادات خود را کنار می‌گذارند
  • ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت: 9:55
  • شناسه : 12935
    بازدید 4
    0

    عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه حفظ عمل از خود عمل با اهمیت‌تر است، گفت: برخی با تأثیرپذیری از فضای مجازی و شبهه‌افکنی‌های دشمن اعتقادات خود را کنار می‌گذارند. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر شنبه در ویژه برنامه تفسیر سوره انبیا که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، عید فطر […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه حفظ عمل از خود عمل با اهمیت‌تر است، گفت: برخی با تأثیرپذیری از فضای مجازی و شبهه‌افکنی‌های دشمن اعتقادات خود را کنار می‌گذارند.

    به گزارش مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر شنبه در ویژه برنامه تفسیر سوره انبیا که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، عید فطر را یکی از بزرگ‌ترین اعیاد دانست و افزود: خداوند متعال در عید فطر نماز و روزه افراد را قبول می‌کند و افرادی که احسان، خدمت و عبادت داشتند در این روز از خداوند جایزه دریافت می‌کنند و افرادی که عمر خود را تلف کردند ضرر خواهند کرد.

    وی بیان کرد: تا غروب امروز یک آیه ثواب یک ختم قرآن را دارد و نفس‌های روزه‌داران دارای ثواب است که این نشان دهنده اهمیت روزه می‌باشد.

    این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برپایی نماز عید فطر به صورت جماعت واجب نیست، افزود: افراد می‌توانند به صورت فردی این نماز را اقامه کنند و به درگاه خداوند متعال متوسل شوند.

    وی با بیان اینکه به تعبیر امام علی (ع)، عید فطر چهار شباهت به روز قیامت دارد، تصریح کرد: شباهت نخست این است که روز جزاست، دوم اینکه خروج از منزل برای اقامه نماز همانند خروج برای رفتن به صحرای محشر است و شباهت دیگر نیز قیام و سخن با خداوند می‌باشد.

    حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: باید قدر فرصت رمضان را بدانیم و از این لحظات پایانی کمال استفاده را داشته باشیم.

    وی با اشاره به سخن رسول خدا (ص) که حفظ عمل، از خود عمل با اهمیت‌تر است، افزود: اکنون برخی با تأثیرپذیری از فضای مجازی و شبهه‌افکنی‌های دشمن اعتقادات خود را کنار می‌گذارند.

    این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: نفاق و منت از عوامل از بین رفتن اجر عمل است بنابراین چنانچه فردی بر خواهر و برادر و همچنین پدر و مادر خود منت بگذارد از رحمت خداوند متعال دور می‌شود.

    وی گفت: حفظ اجر عمل مهم‌تر از اصل عمل است بنابراین فردی که نسبت به فقرا منت گذارد ملعون است.

    حجت الاسلام رفیعی ابراز داشت: ریا یکی دیگر از عوامل از بین برنده اجر عمل محسوب می‌شود همانگونه که روز قیامت به ریا کار، کافر نیز می‌گویند.

    وی گفت: زکات و خمس واجب است و فردی که نسبت به پرداخت زکات و خمس خود توجه لازم را نداشته باشد در حقیقت اعمال عبادی خود را تباه کرده است.

    عضو هیئت علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: کارمندان باید با پرهیز از کم‌کاری، رشوه و ربا از لقمه‌های حرام دوری کنند زیرا لقمه حرام اجر عمل را از بین می‌برد.

    وی گفت: انکار ولایت اهل بیت (س) و حضرت علی (ع) یکی دیگر از عوامل از بین برنده اجر عمل محسوب می‌شود که توجه به آن ضروری است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.