حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 22 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
مراقب اعمالمان پس از لیالی قدر باشیم
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 10:26
  • شناسه : 12681
    بازدید 10
    0

    آیت‌الله محمدعلی جاودان گفت: شب‌های قدر که تمام می‌شود باید مراقب باشید و اعمال این شب‌ها را حفظ کنید تا برایتان بماند؛ اگر پدر و مادر به شما حرفی زد، با آنها تندی نکنید، غیبت نکنید و تهمت نزنید تا هر چه در این شب‌های قدر زحمت کشیدید، از دست ندهید. آیت‌الله محمدعلی جاودان، استاد […]

    پ
    پ

    آیت‌الله محمدعلی جاودان گفت: شب‌های قدر که تمام می‌شود باید مراقب باشید و اعمال این شب‌ها را حفظ کنید تا برایتان بماند؛ اگر پدر و مادر به شما حرفی زد، با آنها تندی نکنید، غیبت نکنید و تهمت نزنید تا هر چه در این شب‌های قدر زحمت کشیدید، از دست ندهید.
    آیت‌الله محمدعلی جاودان، استاد درس اخلاق، در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر سرچشمه تهران برگزار شد، با اشاره به شب‌های سه گانه قدر‌، گفت: شب‌های سه‌گانه قدر در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان است؛ مرحوم آیت‌الله حق‌شناس به نقل از روایتی درباره شب نوزدهم می‌گفتند که شب نوزدهم ماه رمضان از لیالی قدر، شب سرنوشت است و سرنوشت انسان در این شب نوشته می‌شود که در سال آینده چه اتفاقی برای او می‌افتد.

    وی ادامه داد: شب بیست و یکم از لیالی قدر، شبی است که تقدیرات انسان در سال آینده در اثر رفتار و اعمال او کم و زیاد می‌شود. اگر در این شب‌ها با ناله و گریه توبه کنید، این العفوهای شما اثر می‌کند و تقدیر بدی که در پرونده شما مقدر شده بود، عوض می شود. مثلاً اگر قرار بوده در سال آینده سه بار بیمار شوید، یک بار می‌شوید.

    آیت‌الله جاودان شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را از مهم‌ترین شب‌های لیالی قدر برشمرد و بیان کرد: شب بیست و سوم ماه رمضان، مهم‌ترین شب از لیالی قدر است چراکه در این شب تمام مقدرات یک سال نهایی و مهر و امضا می‌شود و تمام سرنوشت سال آینده شما در این شب انجام می‌شود.

    امضای مقدارت بشر از سوی امام زمان(عج) در شب بیست و سوم

    این استاد اخلاق اظهار کرد: تمام ذره ذره اتفاقاتی که در سال آینده برای انسان پیش خواهد آمد همه آنها خدمت امام زمان(عج) عرضه می‌شود و امضا‌کننده نهایی مقدرات همه انسان‌ها حضرت هستند. امشب باید به محضر ایشان عرض کنیم که یا امام زمان(عج) ما چیزی در دست نداریم که به درگاه شما بیاوریم و قابل ارزیدن در درگاه شما باشد، پس با دستی خالی آمده‌ایم هر کاری می‌کنید به کرم و رحمت خودتان در حق ما انجام دهید.

    وی با تأکید بر اینکه عبادت‌های شب‌های قدر خود را حفظ کنید، گفت: آیت‌الله حق‌‌شناس(ره)، آیه‌ ۹۲ سوره نحل را مکرر می‌‌خواندند و آن را به ما تذکر می‌دادند. این آیه مربوط به زنی در عرب است، که ثروتمند بود و مجموعه کنیزانی داشت که از صبح زود مشغول بافتن پارچه می‌شدند و خیلی هم این پارچه‌ها را با استحکام و دقت می‌بافتند، ولی هنگام غروب این زن دستور می‌داد که هر چه بافته‌اند را باز کنند و همه‌ آنچه از صبح بافته بودند را باز می‌کردند.

    این استاد اخلاق افزود: خداوند در آیه ۹۲ سوره مبارکه نحل می‌فرماید «وَلَا تَکُونُوا کَالَّتِی نَقَضَتْ غَزْلَهَا مِنْ بَعْدِ قُوَّهٍ أَنْکَاثًا تَتَّخِذُونَ أَیْمَانَکُمْ دَخَلًا بَیْنَکُمْ أَنْ تَکُونَ أُمَّهٌ هِیَ أَرْبَى مِنْ أُمَّهٍ إِنَّمَا یَبْلُوکُمُ اللَّهُ بِهِ وَلَیُبَیِّنَنَّ لَکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَهِ مَا کُنْتُمْ فِیهِ تَخْتَلِفُونَ؛ و مانند آن زنى که رشته خود را پس از محکم بافتن یکى یکى از هم مى‌گسست مباشید که سوگندهاى خود را میان خویش وسیله فریب و تقلب سازید به خیال اینکه گروهى از گروه دیگر در داشتن امکانات افزونترند جز این نیست که خدا شما را بدین وسیله مى‏آزماید و روز قیامت در آنچه اختلاف می‌کردید قطعا براى شما توضیح خواهد داد.»؛ بنابراین شب‌های قدر که تمام می‌شود باید مواظب باشید که این شب‌بیداری‌ها، ذکر دعا و مناجات و این العفوها و بک یا الله که در این شب‌ها گفته‌اید و به دست آورده‌اید را به باد ندهید و همچون آن زنی که در قرآن آمده است، نباشید.

    وی ادامه داد: ای جوان و نوجوانی که امشب از این مجلس نورانی به منازل خود می‌روید، از فردا مراقب باشید و اعمال این شب‌ها را حفظ کنید تا برایتان بماند؛ اگر در منزل یک موقع پدر و مادر به شما حرفی زد، با آنها تندی نکنید و جواب آنها را ندهید، غیبت نکنید و تهمت نزنید تا هر چه در این شب‌های قدر زحمت کشیدید، از دست ندهید.

    یادی از شهدای هفتم تیر

    این استاد اخلاق در ادامه با اشاره به شهادت مظلومانه شهدای هفتم تیر در این مکان، اظهار کرد: در این لیالی قدر در این مجتمع دور هم جمع شدیم و احیا برگزار کردیم که جا دارد از این شهدای عزیز که در این مکان به شهادت رسیدند، یادی کنیم. انسان‌هایی که در راه دین، مظلومانه به دست بدترین افراد خبیث به شهادت رسیدند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.