حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ادامه کمک رسانی مومنانه تا پایان ماه مبارک رمضان
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 1:46
  • شناسه : 12563
    بازدید 5
    0

    یک استاد اخلاق و جهادگر گفت: توجه مردم به دین و عملیاتی وارد شدن آنان به مباحث اجتماعی برای رفع مشکلات جامعه در بحران کرونا بسیار حائز اهمیت بوده است. حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برپایی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه و اثرات مثبت آن اظهار کرد: بعد از آنکه مقام […]

    پ
    پ

    یک استاد اخلاق و جهادگر گفت: توجه مردم به دین و عملیاتی وارد شدن آنان به مباحث اجتماعی برای رفع مشکلات جامعه در بحران کرونا بسیار حائز اهمیت بوده است.

    حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برپایی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه و اثرات مثبت آن اظهار کرد: بعد از آنکه مقام معظم رهبری در نیمه شعبان بر رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه برای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب دیده از بحران کرونا تأکید کردند بلافاصله در شهرستان پردیس قرارگاه رزمایش تشکیل شد و همه مسئولان شهرستان پای کار آمدند و فرماندار، سپاه، شهرداری، شورا، گروه‌های جهادی و خیرین برای حمایت از خانوارهای ضعیف دست به دست هم دادند.

    وی گفت: در مرحله اول این رزمایش بیش از ۴ هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین اقشار ضعیف شهرستان پردیس توزیع شد و در مرحله دوم این رزمایش که هم‌اکنون در حال اجرا است و تا بعد از شب‌های قدر ادامه دارد می‌کوشیم بیش از ۳ هزار بسته معیشتی دیگر بین این خانوارهای آسیب دیده از بحران کرونا توزیع کنیم.

    حسینی افزود: کمک‌های نقدی هم بین هزار خانوار در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه توزیع شده است. ضمن اینکه در مرحله سوم هم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه اجرایی خواهد شد که اکثر این کمک‌ها هم معیشتی است.

    وی گفت: هنگام برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، مساجد سطح شهر را فعال کردیم و ضمن همراهی ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی از تمامی این ظرفیت‌ها استفاده کردیم. همچنین از کارخانه‌های شهرستان پردیس و اطراف آن هم بازدید به عمل آمد و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شدیم و کمک بسیار خوبی هم از آنها جمع‌آوری شد.

    وی با بیان اینکه با اعلام یک شماره حساب واحد در یکی از بانک‌های پردیس تلاش شد مجرای واحدی برای دریافت کمک‌های نقدی اعلام شود، خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های مردمی و بسیجیان پردیس برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی و توزیع سبدهای معیشتی در این رزمایش استفاده شد. این در حالی است که استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه پیش از بحران کرونا خیلی مورد استفاده قرار نگرفته بود و عملاً از این ظرفیت غافل بودیم؛ در حالیکه این موضوع بخشی از فرهنگ ایران بوده و توصیه‌های دین هم همین است.

    وی افزود: در خاطر مردم ایران دلسوزی‌ها و غمخواری‌ها و همراهی‌های زیادی در مناسبت‌های مختلف وجود دارد ولی بعد از بحران کرونا در حالی که مردم کشورهای مختلف دنیا به جان یکدیگر افتاده و حتی دولت‌ها اقلام بهداشتی یکدیگر را می‌ربودند اما جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های مقام معظم رهبری توانست ضمن حمایت از اقشار ضعیف جامعه از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کند.

    حسینی خاطرنشان کرد: اگر هدایت‌های رهبری و مدیریت داهیانه ایشان در بحران کرونا نبود، چه بسا ما هم با مشکلات بیشتری مواجه می‌شدیم.

    این جهادگر گفت: توجه مردم به دین و عملیاتی وارد شدن آنان به مباحث اجتماعی برای رفع مشکلات جامعه در بحران کرونا بسیار حائز اهمیت بوده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.