حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
قرآن، دل‌ها را به سوی نور می‌کشاند
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 1:44
  • شناسه : 12560
    بازدید 8
    0

    یک مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که قرآن سراسر نور است و جامعه و دل‌ها را به‌سوی نور می‌کشاند، گفت: اگر خداوند متعال برای هدایت و تکامل انسان قرآن را قرار داده است، انسان هم در برابر قرآن وظایفی دارد. حجت‌الاسلام محسن موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در میان ماه‌های قمری، […]

    پ
    پ

    یک مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که قرآن سراسر نور است و جامعه و دل‌ها را به‌سوی نور می‌کشاند، گفت: اگر خداوند متعال برای هدایت و تکامل انسان قرآن را قرار داده است، انسان هم در برابر قرآن وظایفی دارد.

    حجت‌الاسلام محسن موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در میان ماه‌های قمری، رمضان تنها ماهی‌ست که نامش در قرآن آمده است.

    وی با بیان این‌که مهم‌ترین فضیلت ماه رمضان نزول قرآن است، ادامه داد: نزول دفعی قرآن در ماه مبارک رمضان بوده است و لیالی قدر بر عظمت ماه رمضان می‌افزاید.

    موسوی با اشاره به این‌که خداوند متعال زمانی‌که انسان را آفرید هدف از خلقت انسان را رسیدن به کمال بیان و اسباب رسیدن به آن را نیز فراهم کرده‌است، گفت: پیامبران برای این مبعوث شدند تا انسان را به مقام قرب الهی برسانند کمااینکه پیامبران برای رساندن بشر به قرب الهی نیازمند کتاب هستند، که یکی‌از نعمت‌های خداوند متعال برای بشر نعمت قرآن‌کریم است.

    این مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: خداوند متعال قرآن‌کریم را به‌عنوان معجزه پیامبر اکرم(ص) و کتاب هدایت برای انسان‌ها نازل کرد که کتاب هدایت، وسیله تقرب به‌سوی خداوند متعال و دستورالعمل زندگی بشر است.

    وی با اشاره به این‌که قرآن سراسر نور است و جامعه و دل‌ها را به‌سوی نور می‌کشاند، گفت: اگر خداوند متعال برای هدایت و تکامل انسان قرآن را قرار داده است، انسان هم در برابر قرآن وظایفی دارد.

    موسوی اولین و مهم‌ترین وظیفه انسان در برابر قرآن را تلاوت و تعلیم قرآن دانست و اظهار کرد: فلسفه پیامبران این است که تلاوت قرآن را به بشریت بیاموزند از این‌رو پیامبر در آغاز بعثت قرآن را تفسیر کرد و آیات را به تدریج به اصحابش می‌آموخت چراکه اولین وظیفه مسلمانان در برابر قرآن تلاوت است.

    این مدرس حوزه و دانشگاه عنوان کرد: خداوند در این کتاب دستور داده هر مقدار که می‌توانید قرآن بخوانید و تلاوت را به‌عنوان اولین گام برای اُنس با قرآن به‌عنوان کتاب آسمانی برشمرده است.

    وی ادامه داد: تلاوت قرآن وظیفه است و اثر معنوی فراوانی بر دل و جان انسان و بر جامعه می‌گذارد به‌طوری‌که تلاوت قرآن سبب نورانیت دل می‌شود.

    موسوی ادامه داد: تلاوت قرآن نگه‌دارنده انسان از لغزش‌ها، خطاها و ایمنی‌بخش است و موجب تدبر در قرآن به‌عنوان دومین وظیفه انسان در برابر قرآن می‌شود.

    این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: تلاوت مقدمه تفکر و تدبر در قرآن است این در حالی‌است که تدبر به‌عنوان دومین وظیفه انسان در برابر قرآن به حساب می‌آید.

    وی افزود: پخش تلاوت قرآن در صدا و سیما یک سنت حسنه باثواب و بااهمیت است و در دل‌ها اثر می‌گذارد به طوری که مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.