حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
«افطاری دادن» را به سمت حرکت مومنانه سوق دهیم
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 12:40
  • شناسه : 11834
    بازدید 8
    0

    «افطاری دادن»، از جمله آداب پسندیده ماه رمضان است و اگرچه امسال به علت شیوع ویروس کرونا این امر خیر کم رنگ شده اما می‌توان همین اتفاق را به فرصتی طلایی تبدیل کرد و همچنان به یاری نیازمندان شتافت. سایه سنگین کرونا بسیاری از سنت‌ها و آیینی که گردهم آورنده افراد بود و به نوعی […]

    پ
    پ

    «افطاری دادن»، از جمله آداب پسندیده ماه رمضان است و اگرچه امسال به علت شیوع ویروس کرونا این امر خیر کم رنگ شده اما می‌توان همین اتفاق را به فرصتی طلایی تبدیل کرد و همچنان به یاری نیازمندان شتافت.

    سایه سنگین کرونا بسیاری از سنت‌ها و آیینی که گردهم آورنده افراد بود و به نوعی نشاط اجتماعی را به همراه داشت تحت الشعاع قرار داده و به کناری زده است.

    یکی از این رسم و سنت خوب که ریشه در اعتقاد مردم دارد، افطاری دادن در ماه رمضان است که به دلیل شیوع این ویروس و در جهت مقابله با آن، از سوی مسئولان ذیربط هر نوع برگزاری تجمع و گرد هم آمدن ممنوع شده است.

    سنت دیرینه‌ای که به بیان یک فعال مدنی، در بسته های غذایی و تقسیم آن میان افراد نیازمند و حاشیه نشین می توان آن را حفظ و از این تقسیم حظّ برد.

    منیره آرزومندی که مدیر سازمان مردم نهاد «ایلیا» است و همواره کودکان و زنان نیازمند را تحت حمایت قرار داده است، در گفت و گو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده ایرنا، ضمن مطرح کردن این پیشنهاد یادآور شد: این افطاری دادن را می توان به فرصت طلایی تبدیل کنیم؛ به این معنا که اگر نمی توان مانند سال های گذشته سفره افطار در منزل گسترد، بهترین فرصت است برای ساماندهی یک حرکت مردمی و ارائه کمک مومنانه. چنانچه رهبر معظم انقلاب هم بر این کمک مومنانه تاکید دارند.

    وی با تاکید بر این که در شرایط خطیر، فقط خود ملت هستند که می توانند یکدیگر را حمایت کنند، ادامه داد: آنچه می خواهیم در سفره افطار داشته باشیم را می توان در یک ساماندهی و در بسته های غذایی به دست محرومان رساند.

    این فعال مدنی، به خانواده هایی که به تنهایی نمی توانند از عهده این کار برآیند، توصیه کرد: می توان در هر محله یا مسجد یا سازمان های مردمی معتمد که توانایی رساندن این کمک ها به مردم را دارند، این کار را به صورت جمعی انجام داد.

    مدیر موسسه ایلیا درباره عملکرد این موسسه در روزهای کرونایی که با ماه رمضان هم تقارن پیدا کرده است، توضیح داد: موسسه ایلیا خوشبختانه تا به امروز توانسته برای نوبت اول، ۵۰۰ بسته غذایی کاملا ارزنده و خوب که کفاف یک ماه خانواده ها را بدهد، تهیه و توزیع کند. بنا داریم نوبت دوم را با کمک مردم عزیز و خیران در روز ولادت امام حسن (ع) تهیه و توزیع کنیم.

    هر فرد ایرانی، یک مسئولیت پذیر اجتماعی

    این فعال مدنی در بخشی دیگر از این گفت و گو درباره نقشی که سازمان های غیر دولتی و آحاد مردم در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی بر عهده دارند، اظهار داشت: برای مبارزه با کرونا به عنوان یک مشکل سلامت که نظام درمان را درگیر و همه افراد جامعه را تهدید کرده و پایه های اقتصادی و معیشتی را هم مورد مخاطره قرار داده است، تک تک افراد وظیفه دارند که درحوزه پیشگیری و درمان نقش خود را ایفا کنند.

    وی با یادآوری این موضوع که خوشبختانه ملت ایران همواره در قالب تشکل های خیریه، مذهبی، سنتی و سازمان های مردم نهاد دست در دست هم با مشکلات جنگیده اند، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم بسیاری از زنان سرپرست خانوار که متاسفانه به دلیل مسائل و مشکلات ناشی از کرونا کار خود را از دست داده اند را به همکاری بطلبیم تا ماسک و گان های بیمارستانی تولید کنند و در قبال آن دستمزدی برای تامین حداقلی معیشت خود دریافت کنند.

    آرزومندی تاکید کرد: هر فرد ایرانی به عنوان یک مسئول اجتماعی می تواند با تهیه یک ماسک، جان دیگری را نجات دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.