حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
روزه ماه رمضان محک اخلاص و نیات صادقانه است
  • ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 4:26
  • شناسه : 11490
    بازدید 12
    0

    استاد حوزه علمیه قم با بیان این که روزه ماه رمضان محک اخلاص و نیات صادقانه است، گفت: کسانی که با وجود کار سنگین روزه می گیرند، این کار علامت اخلاص و ایمان ایشان به خدا و روز قیامت است. حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله فرحزاد» سحرگاه امروز (شنبه ۶ اردیبهشت) در ویژه برنامه شب […]

    پ
    پ

    استاد حوزه علمیه قم با بیان این که روزه ماه رمضان محک اخلاص و نیات صادقانه است، گفت: کسانی که با وجود کار سنگین روزه می گیرند، این کار علامت اخلاص و ایمان ایشان به خدا و روز قیامت است.
    حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله فرحزاد» سحرگاه امروز (شنبه ۶ اردیبهشت) در ویژه برنامه شب اول ماه رمضان که از شبکه سوم سیما پخش شد، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله ابراهیم امینی اظهار داشت: ایشان از یاران صدیق امام و رهبری بود و سالیان سال در کسوت های مختلف به انقلاب نظام اسلامی خدمت کرد، امیدواریم در این ایام خداوند ایشان را غریق رحمت خود قرار بدهد.

    استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان بر لزوم استفاده از ساعات و لحظات این ماه تأکید کرد و افزود: مطابق روایات، بد عاقبت و بیچاره کسی است که سر سفره رحمت الهی و مغفرت و آمرزش الهی بی بهره شود و از این مهمانی الهی استفاده ای نبرد که امیدواریم کسی مصداق این حدیث نباشد.

    وی در ادامه عنوان کرد: از شب اول ماه مبارک رمضان درهای رحمت الهی باز می‌شود و تا ساعت آخر رمضان باز می ماند و عنایات ویژه ای در این ماه به انسان می‌شود، همچنانکه رسول خدا(ص) وقتی ماه رمضان می رسید هر اسیر و در بندی را آزاد می کرد و هیچ گاه در این ماه سائل و درمانده ای را رد نمی کردند.

    حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به این که این ماه دارای بهترین ساعات و لحظات است، گفت: از ما خواسته شده است که با نیات خالص و دل های پاک از خدای متعال بخواهیم که ما را جزو روزه داران واقعی قرار بدهد، چون روایت داریم چه بسا روزه داری که بهره ای در ماه رمضان جز زحمت دادن به بدن خودش نبرده باشد، بنابراین روزه دار واقعی کسی است که که فکر و اندیشه و زبان خود را نیز از گناه حفظ کند.

    وی بیان داشت: خداوند متعال روزه را سپر و مانع بین ما و آتش جهنم قرار داده است، بنابراین از همین امشب نیت کنیم گناهانی که داریم از چشم و زبان و اخلاق و فکر را اصلاح کنیم و از خداوند بخواهیم که در ترک این گناه به ما کمک کند تا بتوانیم بهترین بهره را از این ماه ببریم.

    این سخنران برجسته کشوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی قدسی تصریح کرد: خداوند در حدیثی می‌فرماید: «روزه برای من است و من در برابر آن پاداش می دهم»، چون می دانید تقریبا در اکثر اعمال بدنی ریا و تظاهر راه دارد و موجب ابطال عمل می‌شود یعنی اگر فردی کار عبادی مثل نماز را تنها به خاطر خوشایند مردم انجام بدهد، باطل و گناه است، حال ممکن است نماز و حج و صدقه ریایی باشد ولی روزه محک اخلاص است و در آن ریاکاری راه ندارد.

    وی با بیان این که کسانی که با وجود کار سنگین روزه می گیرند، این کار علامت اخلاص و ایمان ایشان به خدا و روز قیامت است، ابراز داشت: دلیل اخلاص در روزه داری این است که فرد روزه دار تفاوت چندانی به کسی که روزه نمی گیرد ندارد و هر فردی می‌تواند خدا را نادیده بگیرد و در خلوت خود، روزه خود را باطل کند.

    حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ابراز داشت: مطابق روایات دو شادی برای روزه داران وجود دارد، یک شادی هنگام افطار و یک شادی هنگام لقای خداوند خواهند داشت، به همین جهت همیشه کسانی که روزه دارند یک احساس معنوی ارتباط با خدا دارند و تقربشان به خداوند بیشتر می‌شود.

    وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: موقع افطار روایت داریم که حداقل یک دعای مستجاب وجود دارد، بنباراین خوب است که روزه داران در هنگام افطار عجله نکنند و یک دعای ویژه و فراگروهی داشته باشند و در حق دیگران نیز دعا کنیم که در این صورت خداوند یقینا عنایت ویژه ای خواهد داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.