حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
نکات تغذیه‌ای روزه‌داری در ماه رمضان
  • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 19:50
  • شناسه : 11475
    بازدید 3
    0

    زهره امیرپور، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: افراد روزه دار باید در وعده سحری، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات را مصرف کنند. وی ادامه داد: وعده غذایی سحر نباید بسیار شور و یا بسیار ترش باشد، بلکه باید غذایی سبک و زودهضم باشد. این […]

    پ
    پ

    زهره امیرپور، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: افراد روزه دار باید در وعده سحری، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات را مصرف کنند.

    وی ادامه داد: وعده غذایی سحر نباید بسیار شور و یا بسیار ترش باشد، بلکه باید غذایی سبک و زودهضم باشد.

    این کارشناس تغذیه با تاکید بر استفاده از سالاد و سبزیجات در وعده سحر برای جبران کم‌آبی بدن و عدم مصرف ادویه جات تند در این وعده، بیان کرد: نوشیدن چای در وعده سحری توصیه نمی‌شود.

    امیرپور بیان کرد: افرادی که به نوشیدن چای پیش از غذا عادت دارند بهتر است حداقل یک ساعت قبل از سحری، چای را میل کنند.

    وی با تاکید بر استفاده از میوه‌ها در فاصله زمانی بین افطار تا سحر، افزود: افراد روزه‌دار بهتر است با آب ولرم، چای کم رنگ و یک یا دو عدد خرما روزه خود را باز کنند.

    این کارشناس تغذیه بیان کرد: میل کردن حجم زیادی از مواد غذایی در وعده افطاری به یکباره توصیه نمی‌شود، بلکه افراد باید روز خود را با نان و پنیر و سبزی باز کرده و پس از کمی در وعده شام غذا میل کنند.

    امیرپور بیان کرد: میل کردن حجم زیادی از مواد غذایی در وعده افطار باعث آسیب به دستگاه گوارش می‌شود و این کار توصیه نمی‌شود.

    وی تصریح کرد: استفاده از ترکیبات مواد غذایی حاوی شیر و مصرف لبنیات در افطار و سحر و فاصله بین این دو وعده توصیه می‌شود تا بدن از این ترکیبات بی بهره نماند.

    این کارشناس تغذیه اظهار کرد: مصرف زولبیا و بامیه باتوجه به اینکه روغن و شکر زیادی دارند، توصیه نمی‌شود.

    امیرپور خاطرنشان کرد: افراد روزه‌دار لازم است شش تا هفت لیوان آب را در فاصله افطار تا سحر بنوشند و مصرف آبمیوه‌های طبیعی را نیز فراموش نکنند تا بدن در طول روز کم آب نشود.

    وی یادآور شد: شست و شوی چندین باره دست و صورت در طول روز و یا وضوگرفتن، علاوه بر پیشگیری از ابتلا به کرونا، باعث مرطوب ماندن بدن می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.