حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
وزیر اسبق بهداشت: ‌روزه‌داری ‌سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود‌
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت: 7:03
  • شناسه : 11288
    بازدید 9
    0

    وزیر اسبق بهداشت گفت: ‌‌مطالعات بسیار نشان داده که روزه‌داری با مدل اسلامی یعنی خوردن سحری و افطاری و حذف وعده غذایی ناهار سبب بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود. به گزارش تسنیم، کامران باقری‌لنکرانی در پیامی ویدئویی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و شرایط پاندمی کووید۱۹ اظهار داشت: سؤال بسیاری […]

    پ
    پ

    وزیر اسبق بهداشت گفت: ‌‌مطالعات بسیار نشان داده که روزه‌داری با مدل اسلامی یعنی خوردن سحری و افطاری و حذف وعده غذایی ناهار سبب بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود.

    به گزارش تسنیم، کامران باقری‌لنکرانی در پیامی ویدئویی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و شرایط پاندمی کووید۱۹ اظهار داشت: سؤال بسیاری در این شرایط این است که آیا روزه‌داری باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود یا آن را تقویت می‌کند.

    وزیر اسبق بهداشت گفت: در شرایط کنونی غیر از گروهی که به‌دلیل بیماری‌های جسمی امکان روزه ندارند و به‌دلایل مختلف روزه‌داری برایشان خوب نیست که گروه خاص هستند اما مطالعات بسیار نشان داده که روزه‌داری با مدل اسلامی یعنی خوردن سحری و افطاری و حذف وعده غذایی ناهار سبب بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود. روزه‌داری سبب ارتقای سیستم ایمنی بدن، کاهش عفونت‌ها، کاهش استعداد به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود و می‌توانیم با بسیاری از بیماری‌ها مقابله کنیم.

    وزیر اسبق بهداشت با بیان اینکه از نظر انسان‌شناسی باستان انسان‌ها در طول تاریخ معمولاً غذایشان را به‌صورت منظم نمی‌خوردند، اضافه کرد: این شیوه که ۳ وعده منظم خورده شود، به‌جای اینکه موقع گرسنگی غذا بخورند یک اتفاقی جدید در تاریخ بشر است.

    باقری لنکرانی افزود: ۳ وعده غذا خوردن سبب مشکلات بسیاری می‌شود که از جمله آنها می‌توان به چاقی اشاره کرد که با گذشته متفاوت است؛ این نوع چاقی شکمی است که با به‌هم‌خوردن هورمون‌های بدن هم شانس دیابت و هم شانس ابتلا به برخی از سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.
    وی تصریح کرد: مدل روزه‌داری اسلامی که سحری خورده می‌شود و بین ۱۰ ساعت تا ۱۶ ساعت گرسنگی کشیده می‌شود سپس افطار استفاده می‌گردد؛ سبب می‌شود بدن بخشی از ذخیره‌های زائدی را که در خودش داشته آزاد کند، متابولیسم بدن از مصرف قند و تولید اسیدهای چرب به مصرف کیوتن بادی‌ها شیفت پیدا کند و پاک‌سازی در بدن رخ می‌دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.