حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
برای استغفار چه دعایی بخوانیم؟
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت: 20:03
  • شناسه : 10966
    بازدید 5
    0

    کارشناس علوم قرآنی گفت: دعای معروفی در دعای کمیل وجود دارد که به دعای استغفار معروف است و خوانده می شود. این دعا مستحب است که در قنوت نمازهای مغرب و عشا خوانده می شود و بیشتر مضمون آن استغفار است. سعید شمس کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با میزان در خصوص دعا‌های ویژه استغفار […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    کارشناس علوم قرآنی گفت: دعای معروفی در دعای کمیل وجود دارد که به دعای استغفار معروف است و خوانده می شود. این دعا مستحب است که در قنوت نمازهای مغرب و عشا خوانده می شود و بیشتر مضمون آن استغفار است.
    سعید شمس کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با میزان در خصوص دعا‌های ویژه استغفار گفت: دعای معروفی در دعای کمیل وجود دارد که به دعای استغفار معروف است و خوانده می‌شود. این دعا مستحب است که در قنوت نماز‌های مغرب و عشا خوانده می‌شود و بیشتر مضمون آن استغفار است.

    وی در ادامه به بخشی از این دعا اشاره و اظهار کرد: «یَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِیَّهِ یَا بَاسِطَ الْیَدَیْنِ بِالْعَطِیَّهِ یَا صَاحِبَ الْمَوَاهِبِ السَّنِیَّهِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ خَیْرِ الْوَرَى سَجِیَّهً وَ اغْفِرْ لَنَا یَا ذَا الْعُلَى فِی هَذِهِ الْعَشِیَّهِ»، اى خدایى که فضل و کرمت بر خلق دایم است و دو دست ‏عطا و بخششت به جانب بندگان دراز است اى صاحب بخشش هاى بزرگ درود فرست بر محمد و آلش که در اصل خلقت و فطرت بهترین خلقند اى خداى بلند مرتبه در همین شب گناه ما را ببخش.

    شمس درباره خوانده شدن این دعا در دیگر مناسبت‌های مذهبی تصریح کرد: این ذکر شریف در شب عید سعید فطر نیز خوانده مى ‏شود، همچنین توصیه بسیار به خواندن این دعا در شب‌های جمعه در قنوت نماز‌ها شده است.

    شمس به اعمالی که می‌توانیم در آخر هر هفته با دعای استغفار انجام دهیم اشاره و خاطرنشان کرد: می‌توانیم آخر هفته را با اعمالی که در طول هفته داشته ایم مرور کنیم و با این دعا از اعمال خطای خود استغفار کنیم و از خدای متعال بخواهیم که نسبت به خطا‌هایی که داشته ایم ما را مورد عفو خود قرار دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.