حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
آماده‌سازی مساجد و معابر پایتخت برای برگزاری نماز عید سعید فطر
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت: 18:22
  • شناسه : 10932
    بازدید 6
    0

    مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ویژه‌برنامه‌های این نهاد به مناسبت عید فطر و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر و مناطق ۲۲ گانه و محله‌های تهران از آماده‌سازی مساجد و معابر پایتخت برای برگزاری نماز عید سعید فطر خبر داد. ابوالفضل رفیع، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره […]

    پ
    پ

    مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ویژه‌برنامه‌های این نهاد به مناسبت عید فطر و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر و مناطق ۲۲ گانه و محله‌های تهران از آماده‌سازی مساجد و معابر پایتخت برای برگزاری نماز عید سعید فطر خبر داد.
    ابوالفضل رفیع، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به برنامه‌ها شهرداری تهران به مناسبت عید سعید فطر، گفت: عید فطر یکی از باشکوه‌ترین اعیاد مسلمانان است و شهرداری تهران برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را در راستای هرچه باشکوه برگزار کردن این مراسم در نظر گرفته است.

    وی افزود: همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر شهرداری تهران مجموعه اقداماتی را در راستای آماده‌سازی فضای شهر برای حضور هرچه‌ گسترده‌تر نمازگزاران در مصلای تهران انجام خواهد داد.

    رفیع با اشاره به برنامه‌های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در جوار محل برگزاری نماز عید سعید فطر، اهدای بسته فرهنگی ویژه نوجوانان و اهدای شاخه گل به نمازگزاران در مصلی امام خمینی(ره) از‌جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به شمار می‌رود.

    مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران آماده‌سازی مساجد و معابر برای برگزاری نماز باشکوه عید سعید فطر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و ارائه خدمات به نمازگزاران در روز عید سعید فطر را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده مناطق بیان کرد و گفت: همچنین در برخی از بوستان‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی مناطق ۲۲ گانه نیز ویژه‌برنامه‌های عید سعید فطر برگزار می‌شود.

    وی در ادامه به برنامه‌های سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همزمان با سی‌امین سالگرد بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام‌(ره) ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آیینی را برای بهره‌مندی شهروندان تهرانی و زائرین مرقد امام راحل‌(ره) پیش‌بینی و تدارک دیده است.
    رفیع با اشاره به برنامه‌های اجرایی در دو قالب گفت: برنامه‌های عمومی روز‌های ۱۳ و ۱۴ خردادماه ۱۳۹۸ و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر روز ۱۴ خردادماه از ساعت ۱۱ الی ۱۸ اجرا می‌شود. اجرای سلسله نشست‌هایی با عنوان «امام (ره)، احیاگر اسلام ناب محمدی» از جمله برنامه‌های عمومی این مراسم است؛ همچنین نشست‌های معرفتی و سخنرانی با محوریت گفتمان و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی‌(ره) در مساجد سطح تهران پذیرای شهروندان است.

    برپایی گذر فرهنگ و هنر در پردیس فرهنگی شمیم روح الله‌(ره)
    وی در ادامه از برپایی گذر فرهنگ و هنر در پردیس فرهنگی شمیم روح‌الله‌(ره) خبر داد و گفت: این گذر با حضور نقاشان، خطاطان و هنرمندان با تأکید بر موضوع بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی‌(ره)، ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر برپا می‌شود. اجرای برنامه‌های متنوع ویژه کودکان و نوجوانان از قبیل بازی‌های فکری و حرکتی، قصه‌گویی، اوریگامی و بازی با گل ‌از‌جمله برنامه‌های این پردیس است. همچنین نمایشگاه‌هایی از تصاویر برگزیده با موضوعاتی از قبیل بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی‌(ره)، شهدای انقلاب، شهدای مدافع دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، ماه مبارک رمضان، عید سعید فطر و همچنین ارائه محصولات فرهنگی و هنری کتاب ‌ با موضوع امام، انقلاب و قرآن از دیگر خدمات پردیس فرهنگی حرم مطهر به شمار می‌رود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.