حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
خوردن خاکشیر در ماه رمضان فراموش نشود
  • ۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 14:21
  • شناسه : 17917
    بازدید 26
    1

    کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه خاکشیر قاتل کبد چرب است، گفت: برای رفع تشنگی خود در ماه رمضان خاکشیر بخورید. صالح گلناری با بیان اینکه بعد از چند بار مصرف خاکشیر، دفع ادرار زیاد شده و سموم کبد از بدن دفع می‌شود، اظهار کرد: نوشیدن خاکشیر با آب گرم برای بهبود یبوست و نوشیدن […]

    نویسنده : سایت جامع رمضان منبع : خبرگزاری ایسنا
    پ
    پ

    کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه خاکشیر قاتل کبد چرب است، گفت: برای رفع تشنگی خود در ماه رمضان خاکشیر بخورید.

    صالح گلناری با بیان اینکه بعد از چند بار مصرف خاکشیر، دفع ادرار زیاد شده و سموم کبد از بدن دفع می‌شود، اظهار کرد: نوشیدن خاکشیر با آب گرم برای بهبود یبوست و نوشیدن آن با آب سرد برای بهبود اسهال مناسب است.

    وی با اشاره به تاثیر این گیاه دارویی بر رفع جوش، آکنه و رفع التهابات پوستی، افزود: این گیاه در دفع چربی موثر است؛ لذا تاثیر بسزایی در لاغری افراد دارد.

    گلناری با اشاره به اینکه وجود ویتامین C و ترکیبات آنتی‌اکسیدان باعث شده خاکشیر جلوی اکسیداتیو شدن پوست را بگیرد و برای کاهش قند خون نیز موثر است، توصیه کرد: این دانه گیاهی را بعد از وعده‌های غذایی مصرف کنید؛ در صورتی که خواهان لاغری هستید این گیاه را با گلاب ناشتا و اگر خواهان تقویت وضعیت جسمانی و پوست خود هستید خاکشیر را با عسل و ترنجبین بنوشید.

    وی با بیان اینکه هر روز خوردن خاکشیر برای افراد سالم ضرری ندارد اما خانم‌های باردار و افراد دارای بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های خاص بهتر است برای مصرف خاکشیر با پزشک خود مشورت کنند، ادامه داد: افراد مبتلا به زخم معده و ورم معده نباید به طور مداوم از این گیاه مصرف کنند.

    گلناری تاکید کرد: این گیاه طبع سردی دارد و به لحاظ طب‌شناسی نیز به افرادی که روماتیسم و آرتروز دارند توصیه نمی‌شود ولی همین طبع سرد در کاهش تب در هنگام سرماخوردگی مفید است‌.

    این کارشناس گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: برای درمان التهابات، بهبود کبد چرب، تقویت و پاک‌سازی معده، دفع سنگ کلیه، احساس تشنگی کمتر به‌خصوص در روزهای گرم سال و … خاکشیر را مصرف کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.