حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
سفره افطار حرم امام رضا علیه‌السلام در ماه مبارک رمضان + تصاویر
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 19:37
  • شناسه : 14726
    بازدید 4
    0

    همزمان با ماه میهمانی خدا سفره افطار امام رئوف گسترده است و روزانه ده‌ها هزار بسته افطاری و غذای متبرک میان زائران و مجاوران امام رئوف توزیع می‌شود.  همزمان با ماه مبارک رمضان خادمان آستان قدس رضوی ده‌ها هزار بسته افطاری و غذای متبرک میان زائران و مجاوران و همچنین مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر مشهد […]

    پ
    پ

    همزمان با ماه میهمانی خدا سفره افطار امام رئوف گسترده است و روزانه ده‌ها هزار بسته افطاری و غذای متبرک میان زائران و مجاوران امام رئوف توزیع می‌شود.

    سفره افطار حرم امام رضا علیه‌السلام در ماه مبارک رمضان+تصاویر

     همزمان با ماه مبارک رمضان خادمان آستان قدس رضوی ده‌ها هزار بسته افطاری و غذای متبرک میان زائران و مجاوران و همچنین مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر مشهد توزیع می‌کنند.

    توزیع روزانه ۴۰ هزار بسته افطاری در حرم مطهر امام رضا (ع)

    توزی بسته‌های افطاری ساده در حرم مطهر رضوی از روز دوم ماه مبارک رمضان آغاز شده و طی آن روزانه ۴۰ هزار بسته افطاری میان زائران توزیع می‌شود.

    توزیع افطاری در صفوف نماز جماعت، صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر

    این کار از روز ۱۵ فروردین‌ماه، مصادف با دومین روز ماه رمضان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت. بسته‌های افطاریی ساده هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در صفوف نماز جماعت، صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی توزیع می‌شود.

    توزیع هفت هزار کاسه حلیم بین زائران و مجاوران

    این بسته‌های افطاری ساده شامل نان، پنیر، خرما، حلوا شکری و کشمش است که توسط خادمان حرم مطهر توزیع می‌شود. همچنین در ماه مبارک رمضان هر شب، هفت هزار کاسه حلیم بین روزه‌داران و در جوار بارگاه ملکوتی رضوی در راسته بازار و باب‌الهادی (ع) توزیع می‌شود.

    توزیع روزانه ۵ هزار افطاری ساده در موکب‌های مجاور حرم مطهر رضوی

    برپایی موکب‌های امام رضایی در اطراف حرم از جمله اقدامات آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران است که در ایام ماه مبارک رمضان و با مشارکت موکب‌های مردمی، روزانه بیش از پنج هزار افطاری ساده در موکب‌های امام رضایی برپا شده در جوار این بارگاه ملکوتی، توزیع می‌شود.

    برپایی چهار موکب در جوار حرم برای پذیرایی از زائران و مجاوران

    اجرای این برنامه با هدف پذیرایی از زائران بارگاه منور رضوی و با همکاری موکب‌های مردمی مشهد از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و همزمان با اقامه اذان مغرب و عشاء در ۴ موکب که در جوار حرم مطهر برپا شده، افطاری‌های ساده توزیع می‌شود.

    در این برنامه، سفره‌های اکرام با همکاری موکب‌ها و کفشداران حرم رضوی به ترتیب در باب الکاظم (ع) و باب الهادی (ع) گسترده می‌شود و در هر یک از این مکان‌ها از هزار و ۵۰۰ زائر با افطاری ساده شامل حلیم، چای، خرما، پنیر، سبزی و نان پذیرایی می‌شود.

    توزیع روزانه هزار پرس حلیم به صورت بیرون‌بر

    همچنین هر شب یک هزار پرس حلیم همراه با نان به صورت بیرون بر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایستگاه صلواتی مرحوم حاج قاسم عقیلی واقع در حدفاصل باب الجواد (ع) و باب الرضا (ع) و همچنین ایستگاه اهل بیت (ع) واقع در انتهای کوچه چهار باغ توزیع می‌شود.

    توزیع دو هزار پرس غذای متبرک در مناطق کم‌برخوردار حاشیه مشهد

    از دیگر اقدامات این آستان نورانی برای ماه رمضان توزیع روزانه دو هزار پرس غذای متبرک رضوی در مناطق کم‌برخوردار اطراف مشهد است که این اقدام توسط مرکز امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی، انجام و طی آن هر روز حدود ۲ هزار پرس غذای متبرک میان خانوارهای کم بضاعت شهر مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود.

    به سنت هر ساله در روزهای ماه مهمانی خدا، امسال نیز روزانه دو هزار پرس غذای متبرک طبخ شده در مهمانسرای حضرت رضا (ع) توسط مدیریت امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی و با کمک شبکه خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی استان به دست خانوارهای محروم شناسایی شده در حاشیه شهر مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی می‌رسد.

    توزیع غذای متبرک سه روز در هر هفته علاوه بر توزیع ۲ هزار پرس غذای روزانه

    به علاوه این تعداد، با مشارکت مدیریت امور مجاورین و خیریه امام جعفر صادق (ع) ۳ روز در هفته به میزان یک هزار و ۸۰۰ پرس انواع غذای گرم طبخ در وعده افطاری بین خانوارهای کم برخوردار ساکن مناطق حاشیه‌ای شهر توزیع می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.