حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
تصاویری از رسوم دیدنی ماه رمضان در کشورهای مسلمان
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 15:07
  • شناسه : 14155
    بازدید 12
    0

    کمتر از یک هفته به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده و کشورهای اسلامی هر کدام به شیوه خود به استقبال این ماه با عظمت می‌روند. هزاران نفر از مسلمانان شهر قدس با نزدیک شدن ماه رمضان برای آماده‌سازی محوطه قدس عتیق و مساجد این منطقه به صورت داوطلبانه وارد عمل می‌شوند و این اماکن […]

    پ
    پ

    کمتر از یک هفته به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده و کشورهای اسلامی هر کدام به شیوه خود به استقبال این ماه با عظمت می‌روند.

    هزاران نفر از مسلمانان شهر قدس با نزدیک شدن ماه رمضان برای آماده‌سازی محوطه قدس عتیق و مساجد این منطقه به صورت داوطلبانه وارد عمل می‌شوند و این اماکن مقدس را تمیز می‌کنند. این رسم هر ساله با حضور جوانان و به خصوص زنان فلسطینی رنگ و رویی شادمانه دارد.

    در نوار محاصره شده غزه نیز خانواده‌ها با خرید چراغ‌ها و تزئینات مربوط به ماه مبارک خانه‌ها و محله‌های خود را برای استقبال از این ماه با عظمت آماده می‌کنند.

    در ترکیه اما یک سنت ۴۵۰ ساله از دوران عثمانی به نام «محیا» وجود دارد که ماذنه مساجد بزرگ را با ریسه‌هایی از چراغ‌های رنگی تزئیین و وارد شدن به ماه مبارک رمضان را تبریک می‌گویند. این رسم را سلطان احمد با تزئین مناره‌های مسجد خود در استانبول پایه گذاری کرد.

    حال و هوای شهر مکه در عربستان نیز بی‌نظیر است. مسجدالحرام با آب زمزم و گلاب تطهیر می‌شود و مردم آماده انجام مراسم عمره، اعتکاف و شب‌نشینی‌های رمضانی در این مسجد بزرگ می‌شوند.

    اندونزی نیز به عنوان بزرگترین کشور مسلمان جهان محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا را در زمینه سفر و گردهمایی‌ها کاهش داده و به استقبال ماه رمضان رفته است. خانواده‌ها با طبخ غذاها، نان‌ها و شیرینی‌های سنتی خود را برای ورود به این مراسم اسلامی آماده می‌کنند.

    در آفریقا، سراسر کشور مصر این ماه را جشن می‌گیرند و سریال‌های تلویزیون این کشور در بین کشورهای عرب زبان بسیار مشهور و پر بیننده است؛ در کشورهای مسلمان این منطقه سنت مسحراتی یا شخصی که سحرگاه در کوچه‌ها با سردادن نوایی دل انگیز وقت سحر را اعلام می‌کند هنوز جریان دارد.

    شما چه رسومی برای برگزاری ضیافت ماه مبارک رمضان دارید؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.