حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
ماه رمضان نزدیکه؛ طرز تهیه خوراک لوبیا سبز واسه افطار؛ خوشمزه و آسون!
  • ۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 13:45
  • شناسه : 14093
    بازدید 21
    1

    خوراک لوبیا سبز یکی از خوشمزه ترین و سالم ترینِ غذاها است که برای ماه رمضان و سفره ی افطار می تونه گزینه ی بسیار خوبی برای روزه دارهای عزیز باشه. پس اگر هنوز نمی دونید که اولین شب ماه رمضان چی برای افطار درست کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما خوراک […]

    پ
    پ

    خوراک لوبیا سبز یکی از خوشمزه ترین و سالم ترینِ غذاها است که برای ماه رمضان و سفره ی افطار می تونه گزینه ی بسیار خوبی برای روزه دارهای عزیز باشه. پس اگر هنوز نمی دونید که اولین شب ماه رمضان چی برای افطار درست کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما خوراک لوبیا سبز رو امتحان کنید؛ هم سالم و مقوی و هم فوق العاده خوشمزه است.

    قبل از اینکه بریم سراغ مواد مورد نیاز برای آماده سازی این خوراک دلپذیر باید بهتون بگیم که توی دستور پخت اصلی این خوراک ماکارانی وجود نداره اما لطفا به پیشنهاد ما گوش کنید و برای یکبار هم که شده با این دستور پخت متفاوت پیش برید، مطمئنا عاشقش می شید.

    مواد لازم برای خوراک لوبیا سبز:

    پیاز خرد شده: ۱ عدد ( ۱۵۰ گرم )

    سیر خرد شده: ۱ حبه

    روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن): به مقدار لازم

    گوشت گوساله خورشتی خرد شده :۴۰۰ گرم

    ماکارونی: یک و نیم پیمانه( در صورت تمایل )

    لوبیاسبز که در اندازه های سه سانتی‌متری برش داده شده: ۴۰۰ گرم

    سیب‌زمینی خردشده: ۴ عدد متوسط

    هویج حلقه‌ای خردشده: ۴ عدد متوسط

    رب گوجه‌فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری

    گرد غوره یا گرد لیمو: ۱قاشق غذاخوری ( می تونید از آبلیمو هم استفاده کنید )

    فلفل سیاه، نمک و زردچوبه به مقدار لازم

    آماده سازی:

    به عنوان اولین کار، پیاز و سیر رو در مقداری روغن و در یک قابلمه ی مناسب تفت بدید زمانی که حسابی طلایی شدند، گوشت رو به اونها اضافه کنید و همچنان تفت بدید. در مرحله ی بعد فلفل و زردچوبه رو هم به موادتون اضافه کنید. بعد از اینکه به قدر کافی گوشتتون رو تفت دادید سیر و رب گوجه فرنگی رو به اونها اضافه کنید و یک لیتر آب داخل قابلمه بریزید و اجازه بدید تا گوشت و لوبیاهاتون کاملا پخته بشوند، حدودا دو ساعت و نیم زمان می بره.

    در سی دقیقه ی آخر پختِ خوراک، ماکارانی ، سیب زمینی و هویج رو به اون اضافه کنید؛ و نهایتا به عنوان مرحله ی آخر آشپزی نمک و گرده غوره رو هم اضافه کنید و اجازه بدید تا خوراکتون به مدت ده دقیقه روی حرارت بمونه.

    خوراک شما آماده است، می تونید بهترین و خوشمزه ترین قسمت آشپزی یعنی سِرو و صَرف خوراکتون رو آغاز کنید. امیدواریم که از این خوراک خوشمزه حسابی لذت ببرید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.