حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
غبارروبی مساجد و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه در آستانه ماه رمضان
  • ۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 13:41
  • شناسه : 14090
    بازدید 7
    0

    در آستانه ماه مبارک رمضان، غبارروبی مساجد، شست و شوی جداره‌های مساجد و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، رنگ آمیزی و نورپردازی محیطی، کاشت گل وگیاه با هدف زیباسازی و پیرایش مناظر شهری در منطقه ۹ آغاز شد. به گزارش تسنیم؛ محمدجواد خسروی شهردار منطقه۹ در بازدید از مساجد ۳۵ گانه و اماکن مذهبی، از […]

    پ
    پ

    در آستانه ماه مبارک رمضان، غبارروبی مساجد، شست و شوی جداره‌های مساجد و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، رنگ آمیزی و نورپردازی محیطی، کاشت گل وگیاه با هدف زیباسازی و پیرایش مناظر شهری در منطقه ۹ آغاز شد.

    به گزارش تسنیم؛ محمدجواد خسروی شهردار منطقه۹ در بازدید از مساجد ۳۵ گانه و اماکن مذهبی، از اقدامات لازم برای برگزاری ویژه برنامه‌هایی با عنوان «شب های ملکوتی» در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در آستانه فرارسیدن بهار قرآن، مدیریت شهری منطقه سعی دارد فضایی معنوی و روحانی بمنظور برگزاری آئین‌های خاص این ماه مبارک تحت عنوان «شب‌های ملکوتی» فراهم کند.

    وی افزود: به همین منطور و در آستانه ماه مبارک رمضان، بازدیدی از مساجد ۳۵ گانه و اماکن مذهبی منطقه صورت گرفت، تا ضمن شناسائی ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات مطلوب تر، امکان حضور گسترده شهروندان و خانواده‌ها در مراسم معنوی از جمله شب‌های قدر و مراسم احیا ایجاد شود.

    خسروی با اشاره به برنامه‌های متنوع شهرداری منطقه در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: سعی داریم فضای خاص روحانی و معنوی بر شهر حاکم شود، لذا با محوریت مساجد و رویکرد محله محوری برنامه‌هایی با حضور و مشارکت هرچه گسترده تر شهروندان اجرا خواهد شد.

    وی با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن ماه ملکوتی، در حوزه خدمات شهری و محیط زیست نیز اقداماتی از قبیل غبارروبی مساجد، شست و شوی جداره‌های مساجد و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، حذف زوائد فیزیکی اطراف این اماکن مقدس، رنگ آمیزی و نورپردازی محیطی، کاشت گل وگیاه با هدف زیباسازی و پیرایش مناظر شهری در حال انجام است، گفت: این اقدامات بمنظور ایجاد فضای زیبا و با نشاط شهری و همچنین گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد.

    شهردار منطقه ۹ ادامه داد: افزایش نشاط معنوی، اُنس با قرآن، ترویج سبک زندگی دینی، دستگیری و کمک به نیازمندان، مناجات خوانی و نیایش در محلات و مساجد، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی در منطقه از دیگر اهداف مدیریت شهری در ماه میهمانی خداست.

    خسروی با اشاره به فراگیری بیماری کرونا خاطر نشان کرد: سعی داریم ضمن ایجاد زمینه حضور فعال شهروندان مومن در برنامه‌های ماه ملکوتی، پروتکل‌های بهداشتی رعایت و سلامت عمومی جامعه حفظ شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.