حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
خواص بی‌نظیر کیوی برای روزه‌داران در ماه رمضان
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت: 14:34
  • شناسه : 16644
    بازدید 8
    0

    براساس یکی از مطالعاتی که اخیرا انجام شد، محققان دریافتند خوردن روزانه کیوی می‌تواند در بهبود عملکرد گوارش موثر باشد. یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و… در ایجاد آن نقش دارند. این مشکل گوارشی ممکن است موقتی یا مزمن […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    براساس یکی از مطالعاتی که اخیرا انجام شد، محققان دریافتند خوردن روزانه کیوی می‌تواند در بهبود عملکرد گوارش موثر باشد.
    یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و… در ایجاد آن نقش دارند.

    این مشکل گوارشی ممکن است موقتی یا مزمن باشد که با عوارضی مانند درد شکم نیز همراه است. روزه‌داری نیز در برخی از افراد به‌دلیل کاهش آب بدن می‌تواند زمینه‌ساز یبوست باشد.

    اما براساس یکی از مطالعاتی که اخیرا انجام شد، محققان دریافتند که خوردن روزانه کیوی می‌تواند در بهبود عملکرد گوارش موثر باشد. در این زمینه محققان وضعیت ۶۳ فرد سالم، ۶۰ فرد مبتلا به یبوست و ۶۱ فرد مبتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر را بررسی کردند.
    صرفنظر از وضعیت هر فرد، به‌طور اتفاقی از بعضی آن‌ها خواسته شد تا روزانه ۲ عدد کیوی بخورند که سرشار از فیبر است و به تنظیم عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. در کل، خوردن کیوی درد شکم را کاهش می‌دهد و مشکلات گوارشی را در مبتلایان به یبوست می‌کاهد که به‌دلیل افزایش حجم فیبر‌های غذایی تحت‌تاثیر آب دریافتی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.