حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
خاصیت نوشیدن گلاب در ایام ماه مبارک رمضان
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت: 17:23
  • شناسه : 16373
    بازدید 10
    0

    یکی از روش های طبیعی و موثر برای افزایش نشاط و کاهش خستگی بدن اضافه کردن عرقیجات گیاهی همچون گلاب به برنامه غذایی می باشد. فصل تابستان زمانی از سال است که ما بیشترین نوشیدنی را در آن مصرف می کنیم. شربت گلاب یکی از نوشیدنی های محبوب برای مردم آسیا مخصوصاً در گرمای تابستان […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    یکی از روش های طبیعی و موثر برای افزایش نشاط و کاهش خستگی بدن اضافه کردن عرقیجات گیاهی همچون گلاب به برنامه غذایی می باشد.

    فصل تابستان زمانی از سال است که ما بیشترین نوشیدنی را در آن مصرف می کنیم. شربت گلاب یکی از نوشیدنی های محبوب برای مردم آسیا مخصوصاً در گرمای تابستان است، زیرا طعم و بوی اعجاب انگیزی دارد. شربت گلاب را همچنین در ماه مبارک رمضان بیش از همیشه مصرف می کنند، زیرا یک شربت خنک و خوش طعم است که طرفداران زیادی به خصوص در هنگام افطار دارد که در این قسمت آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

    مبارزه با کم آبی بدن

    شربت گلاب دارای مواد معدنی خنک کننده مانند سدیم، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سولفور و فسفر است. در نتیجه تعادل آب در بدن را تنظیم کرده و آن را مرطوب و هیدراته نگه می دارد. مخصوصا بعد از یک روز طولانی که فرد روزه گرفته و هیچ گونه نوشیدنی ای مصرف نکرده است.

    کاهش عطش و تشنگی

    اگر در طول ماه رمضان احساس عطش و تشنگی می کنید، برای کاهش میزان عطش و تشنگی طی روز در لیوان آبی که می خواهید زمان افطار بیاشامید، سه قاشق گلاب اضافه کنید و سپس آب را بنوشید.

    کمک به وزن گیری

    شربت گلاب شامل موادی است که تعادل نیتروژن در بدن را افزایش می دهد و با افزایش توده بدنی و یا کاهش بیش از حد آن مبارزه می کند. افرادی که وزن بسیار کمی دارند و می خواهند روزه بگیرند اما لاغر نشوند، می توانند با شربت گلاب وزن خود را ثابت نگه دارند.

    تامین انرژی

    شربت گلاب حاوی کربوهیدرات و شکر است و می تواند انرژی بدن که بر اثر روزه از دست رفته است را دوباره تامین کند.

    بهبود گوارش

    گرسنه ماندن در طول روز به دلیل روزه و خوردن غذای زیاد در وعده افطار، ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود و از هضم غذا جلوگیری کرده و دل درد را به همراه داشته باشد. اسانس گلاب باعث می شود که ذرات غذایی تجزیه شوند و راحت تر هضم گردند.

    تقویت معده

    گلاب به دلیل خاصیت ضد «سودا» و عطر و بوی خوش، خاصیت دارویی نیز داشته و برای تقویت معده مفید است.

    درمان تب

    شربت گلاب دمای بدن را کنترل می کند و برای افرادی که از تب رنج می برند، مناسب است و می تواند دمای بدن را به حالت متعادل در بیاورد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.