حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
چرا نباید در ماه رمضان زولبیا بامیه بخوریم؟
  • ۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت: 13:27
  • شناسه : 16117
    بازدید 7
    0

    قند مصنوعی فراوان ، روغن زیاد و سرخ شدن در روغن با حرارت بالا از جمله دلایلی است که مصرف زولبیا بامیه را در زمره شیرینی جات مضر برای سلامتی بدن قرار می‌دهد. محسن نعمتی در گفتگو با شهرآرا نیوز با بیان اینکه زولبیا بامیه از جمله شیرینی های سنتی ماه مبارک رمضان است که […]

    پ
    پ

    قند مصنوعی فراوان ، روغن زیاد و سرخ شدن در روغن با حرارت بالا از جمله دلایلی است که مصرف زولبیا بامیه را در زمره شیرینی جات مضر برای سلامتی بدن قرار می‌دهد.
    محسن نعمتی در گفتگو با شهرآرا نیوز با بیان اینکه زولبیا بامیه از جمله شیرینی های سنتی ماه مبارک رمضان است که مصرف بیش از اندازه آن عوارض نامطلوبی را برای بدن دارد اظهار کرد:
    توصیه کلی این است که قند های ساده مصنوعی بیش از ده درصد از کل دریافتی ما نباشد، جایگزین دائم قند های طبیعی مانند خرما، عسل و میوه ها نباشند. در افراد دیابتی بخصوص باید محدودیت داشته باشد.

    این متخصص تغذیه بیان کرد:در ماه رمضان بهتر است مصرف انواعی از غذاها که قند خون را به سرعت بالا میبرد و متعاقب آن در فاصله ی یکی دو ساعت بعد موجب افت قند خون و گرسنگی شود باید اجتناب کرد این مواد شامل نان سفید، نان باگت، انواع شیرینی ها و بیسکویت ها، سیب زمینی، ماقوت، حلوا (ساخته شده از آرد سفید و شکر) است.
    او افزود :مصرف این مواد غذایی در وقت سحر موجب گرسنگی زودرس درطول روز می شود. به جای این مواد می توان از نان های سبوس دار، ترکیبات جو، حبوبات، ماکارونی، میوه جات و سبزیجات استفاده نمود. زولبیا و بامیه هم دارای نمایه ی قندی بالایی هستند.
    این متخصص تغذیه ادامه داد: این ترکیبات علاوه بر شکر دارای روغن فراوان هم می باشند. مصرف فراوان زولبیا و بامیه در سحر نیز به دلیل شکر فراوان توصیه نمی شود. بهتر است به صورت محدود تری استفاده شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.