حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
طب سنتی در خصوص مصرف نعناع در ماه رمضان چه می گوید؟
  • ۶ فروردین ۱۴۰۲ ساعت: 10:30
  • شناسه : 16049
    بازدید 18
    1

    خواص گیـاه نعناع از روزگـاران قـدیم شـناخته شده و امـروزه هـم از عصـاره، بـرگ و اسـانس آن در طـب سنتی و در صنایع غذایی (به عنوان یک عامل طعم دهنـده ) و نیز در ساخت مواد آرایشی استفاده میگـردد بیشـترین ماده موثر در اسانس نعنـاع منتـول نـام دارد. درماه رمضان بدن به دلیل شرایط متفاوت […]

    پ
    پ

    خواص گیـاه نعناع از روزگـاران قـدیم شـناخته شده و امـروزه هـم از عصـاره، بـرگ و اسـانس آن در طـب سنتی و در صنایع غذایی (به عنوان یک عامل طعم دهنـده ) و نیز در ساخت مواد آرایشی استفاده میگـردد بیشـترین ماده موثر در اسانس نعنـاع منتـول نـام دارد.
    درماه رمضان بدن به دلیل شرایط متفاوت با ایام دیگر با کمبود آب مواجه است که جبران این کمبود ، با برخی سبزیجات مانند نعناع گزینه ی مناسبی است. نعناع یکی از بهترین گیاهان دارویی برای روزه داران است. زیرا در ماه رمضان به علّت تغذیه ی نادرست و کم تحرکی، اکثر افراد دچار یبوست می گردند.
    نعناع در ماه رمضان از دیدگاه طب سنتی

    نعناع فیبر فراوانی دارد و یبوست را بهبود می بخشد. پوست صورت، در ماه رمضان به علّت کم آبی بدن، خواب ناکافی و تغذیه ی نادرست، دچار خشکی و آکنه می شود. نعناع، در کاهش التهاب پوست موثر است. در طـب سـنتی از نعنـاع بـه عنـوان مقـوی معده، بادشکن، ضد درد، ضد تشـنج، آرام کننـده اعصـاب استفاده میگردد. همچنین نشان داده شد که اسانس نعناع از طریق کـاهش اسپاسـم عضـلات صـاف گـوارش منجـر بـه کـاهش درد در ناحیـه شـکم مـی شـود عصاره آبی گیاه نعناع دارای خواص ضد دردی و ضد التهابی است و می تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی ضد دردی و ضد التهابی باشد.

    روغن نعناع اثر ضد باکتریای قوی داشته که می توان اثر آن را با اثر آنتی بیوتیک جنتامایسین برابر دانست درماه رمضان بدن به دلیل شرایط متفاوت با ایام دیگر با کمبود آب مواجه است که جبران این کمبود ، با برخی سبزیجات مانند نعناع گزینه ی مناسبی است.
    نعناع یکی از بهترین گیاهان دارویی برای روزه داران است. زیرا در ماه رمضان به علّت تغذیه ی نادرست و کم تحرکی، اکثر افراد دچار یبوست می گردند. نعناع فیبر فراوانی دارد و یبوست را بهبود می بخشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.