حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
توصیه‌هایی برای درک بهتر ماه رمضان
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت: 13:22
  • شناسه : 15811
    بازدید 9
    1

    سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شب اول تا روز آخر ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت توبه و آمرزیده شدن است، گفت: در روایات اسلامی تأکید شده است که انسان پیش از ورود به ماه مبارک رمضان زیاد استغفار داشته، نسبت به حق‌الناس‌ها حلالیت کسب کند. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بندانی نیشابوری، استاد حوزه علمیه […]

    پ
    پ

    سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شب اول تا روز آخر ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت توبه و آمرزیده شدن است، گفت: در روایات اسلامی تأکید شده است که انسان پیش از ورود به ماه مبارک رمضان زیاد استغفار داشته، نسبت به حق‌الناس‌ها حلالیت کسب کند.
    حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بندانی نیشابوری، استاد حوزه علمیه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شامگاه ۲۶ اسفندماه، در شبستان امام خمینی(ره)، برگزار شد، با بیان اینکه ورود به هر بحثی اعم از امورات مادی و معنوی نیازمند توجه به مقدماتی است، اظهار کرد: مؤمنان و علما حداقل پیش از ورود به ماه محرم، همواره مراقب گناهان چشم، گوش، زبان و دست‌ها بودند تا بتوانند در محرم و صفر برای مصائب اهل‌ بیت(ع) گریه و فضائل، مناقب و روضه ایشان را گوش‌ داده، اشعار مداح را تکرار و در عالی‌ترین درجه سینه‌زنی و در مجالس اهل‌ بیت(ع) خدمت‌رسانی کنند.

    وی با تأکید بر اینکه رمضان شهر الله است و برای درک این ماه باید مراقبت‌های بیشتری را در ماه‌های رجب و شعبان رقم زد، ادامه داد: روزه‌داری در ماه رجب و شعبان مقدمه‌ای برای ورود به ضیافت الله ماه مبارک رمضان بود و در روایات اسلامی تأکید شده است که انسان پیش از ورود به ماه مبارک رمضان زیاد استغفار داشته، نسبت به حق‌الناس‌ها حلالیت کسب کند.

    سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به توجه به دعای مخصوص ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: نفس کشیدن و خواب روزه‌دار در ماه مبارک رمضان عبادت است؛ در این ماه برای افطاری دادن، اعطای صدقه، قرائت آیات الهی و نماز ثواب بی‌شماری ذکر شده است.

    وی با بیان اینکه مستحب است، انسان پیش از افطار نمازش را بخواند، تصریح کرد: قرائت سوره قدر پیش از افطار، ذکر ادعیه روزانه و دعا برای مؤمنان و مؤمنات به‌ویژه صاحب‌الزمان(عج) از دیگر تأییدات این ایام برای درک ماه شریف رمضان است.

    بندانی نیشابوری با بیان اینکه از شب اول تا روز آخر ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت توبه و آمرزیده شدن است، اضافه کرد: بر اساس روایات اسلامی، اگر کسی در ماه رمضان آمرزیده نشود، قابلیت آمرزیده شدن در ماه‌های دیگر را نخواهد داشت.

    وی با اشاره به اینکه روزه‌داری و پرهیز از حلال الهی در مسیر طاعت الله، نشان می‌دهد که انسان در ایام سال نیز می‌تواند خویشتن‌داری و از گناهان پرهیز کند، یادآور شد: قدرت بر پرهیز از حلال الهی در ماه رمضان، قدرت انسان بر مراقبت از نفس در مقابل گناهان را افزایش می‌دهد؛ صله ارحام، احترام به پدر و مادر و زیارت اهل قبور از مهم‌ترین تأییدات روایی برای درک ماه مبارک رمضان است.

    سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه باید از لحظه‌لحظه‌های ماه مبارک رمضان استفاده کنیم، به روایت «حاسِبُوا اَنْفُسَکُم قبلَ اَن تُحاسَبُوا» اشاره کرد و گفت: انسان باید هر شب و پیش از خواب اعمال روزانه خود را محاسبه کند و با وضو در بالین خواب قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه همان‌طور که تاجر به‌ حساب دفتری خود رسیدگی نکند، ورشکسته می‌شود، اگر انسان نیز به‌ حساب و کتاب اعمال خود نرسد، شدیداً متضرر خواهد شد، بیان کرد: انسان ذاتاً وابسته به سرمایه‌هایش است و دوست دارد در کنار این سرمایه‌ها باشد، اگر آدمی سرمایه‌ای برای آخرت خود رهنمون ساخته باشد، هیچ‌گاه خوف از مرگ در دل راه نخواهد داد؛ ماه مبارک رمضان بهترین فرصت سرمایه‌اندوزی است.

    بندانی نیشابوری با بیان اینکه نظافت و هدیه محبت را جلب و بدی‌ها را از بین می‌برد، یادآور شد: دیدوبازدید و صله‌رحم عمر را طولانی و رزق و روزی را افزایش می‌دهد؛ نباید توجه به گذر زمان، نظافت، هدیه، صله‌رحم و… را تنها در ایام نوروز خلاصه کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.