حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
ماه رجب آماده‌سازی برای رسیدن به شعبان و رمضان است/ اعمال لیله‌الرغائب
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت: 9:01
  • شناسه : 15656
    بازدید 8
    0

    استاد حوزه و دانشگاه ماه رجب را ماه بخش گناهان و آماده سازی برای رسیدن به ماه شعبان و رمضان دانست و گفت: روایات آمده که اگر کسى که یک روز از ماه رجب را روزه دارد مستوجب خشنودى بزرگ خدا و غضب الهى از او دور می‌شود. حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل رنجبر در گفت‌وگو با فارس […]

    پ
    پ

    استاد حوزه و دانشگاه ماه رجب را ماه بخش گناهان و آماده سازی برای رسیدن به ماه شعبان و رمضان دانست و گفت: روایات آمده که اگر کسى که یک روز از ماه رجب را روزه دارد مستوجب خشنودى بزرگ خدا و غضب الهى از او دور می‌شود.
    حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل رنجبر در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه ماه رجب یکی از پر فضیلت‌ترین ماه‌های سال است به‌گونه‌ای که این ماه، ماه خدا نام گرفته است، اظهار کرد: ماه رحب و ماه‌های شعبان و رمضان، از ماه‌های بسیار پرفضیلت هستند و از تعبیرات بعضی از روایات این‌گونه برمی‌آید که ماه رجب در میان این سه ماه، امتیاز خاصی دارد تا آنجا که ماه رجب «ماه خدا» نامیده شده و ماه شعبان «ماه پیامبر(ص)» و ماه مبارک رمضان «ماه امت».

    وی با اشاره به رحمت بی‌کران پروردگار در ماه رجب گفت: ماه رجب، ماهی است که رحمت بی اندازه الهی بیش از پیش بر بندگان نازل شده است، لذا اهمیت ماه رجب به اندازه‌ای است که خداوند شب آرزو‌ها را در این ماه قرار داده است.

    استاد حوزه و دانشگاه یکی از ویژگی‌های ماه رجب را مبعث وجود بعث حضرت رسول اکرم(س) و حضرت علی(ع) دانست و افزود: اعمال بسیاری در روزهای این ماه به خصوص در دهه اول ماه رجب توصیه شده است در واقع اعمال مستحب فراوانی از جمله نمازها ، دعاها و روزه برای این ماه عزیز در نظر گرفته شده است.

    رنجبر با تأکید بر لزوم توجه به روزه گرفتن مستحبی در مبارک رجب بیان کرد: در آیات و روایات آمده که اگر کسى که یک روز از ماه رجب را روزه دارد مستوجب خشنودى بزرگ خدا شود و غضب الهى از او دور شده و درى از درهاى جهنّم بر روى او بسته می‌شود.

    وی با بیان اینکه ماه مبارک رجب ماه بخشش گناهان و ماه آماده‌سازی برای رسیدن به ماه شعبان و رمضان است، تصریح کرد: هر فردی در ماه رجب ۱۰۰ مرتبه بگوید «أَسْتَغْفِرُ اللّهَ الَّذِی لا إلهَ إِلاّ هُوَ، وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ» و در پایان صدقه‌ای بدهد، خداوند کارش را به رحمت و مغفرت پایان دهد و هر فردی ۴۰۰ مرتبه آن را بگوید فضیلت شهیدان را دارد.

    استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه نخستین پنجشنبه ماه رجب(لیله الرغائب) یکی از روزهای پربرکت سال محسوب شده و مسلمانان باید به اعمال و فضیلت‌های این ماه دقت خاصی داشته باشند، گفت: روز پنج‌شنبه اول ماه را روزه می‌گیری، چون شب جمعه فرا رسید، میان نماز مغرب و عشاء ۱۲ رکعت نماز می‌گزاری (هر دو رکعت به یک سلام) و در هر رکعت از آن، یک مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «إنا انزلناه» و ۱۲ مرتبه «قل هو الله احد» را می‌خوانی. پس از اتمام نماز ۷۰ مرتبه می‌گویی: أللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد النَّبِیِّ الاُْمِّیِّ وَ عَلی آلِهِ آنگاه به سجده می‌روی و ۷۰ بار می‌گویی: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَهِ وَ الرُّوحِ» سپس سر از سجده برمی‌داری و ۷۰ بار می‌گویی: «رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ، إِنَّکَ أنْتَ العَلِیُّ الاْعْظَمُ» بار دیگر نیز به سجده می‌روی و ۷۰ مرتبه می‌گویی: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَهِ وَ الرُّوحِ» آن‌گاه حاجت خود را می‌طلبی که ان‌شاءالله برآورده خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.