حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
روزه‌داران بعد از ماه رمضان مصرف وعده‌های سبک را جدی بگیرند
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت: 17:35
  • شناسه : 15448
    بازدید 2
    0

    یک فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه بهترین صبحانه برای فرد روزه‌دار در عید فطر مصرف دو عدد خرما و صبحانه سبک است، گفت: در روزهای بعد از ماه مبارک رمضان برگشت به یک رژیم تغذیه صحیح به همراه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه می‌تواند برای سلامت افراد مناسب باشد. روزه‌داری […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    یک فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه بهترین صبحانه برای فرد روزه‌دار در عید فطر مصرف دو عدد خرما و صبحانه سبک است، گفت: در روزهای بعد از ماه مبارک رمضان برگشت به یک رژیم تغذیه صحیح به همراه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه می‌تواند برای سلامت افراد مناسب باشد.

    روزه‌داری تغییر سبک زندگی را به مدت یک ماه برای افراد به همراه داشته است. حال کم و کیف بازیابی بدن نیازمند آگاهی است و بسیاری از افراد بعد از اتمام ماه مبارک رمضان به مصرف برخی غذاهای پرکالری و کم خاصیت همچون فست فودها، غذاهای چرب و تنقلات می‌پردازند. در حالی که می‌توان از امساک در این ماه بهره جست و سبک تغذیه‌ای سالم، سبک و مغذی را جایگزین کرد. این نوع سبک تغذیه‌ای در ارتقای سلامت جامعه موثر است.
    مصرف ۵ وعده برای سلامتی افراد توصیه می‌شود

    منصوره سادات موجانی قمی، فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تغذیه افراد روزه‌دار بعد از ماه مبارک رمضان گفت: افراد روزه‌دار در ماه مبارک رمضان با تغییرات در وعده‌های غذایی مواجه بوده و به‌طور معمول بین ساعت‌های طولانی روزه‌دار بودند. این افراد باید مایعات بدن را تامین کرده و مصرف سبزیجات و میوجات را در ۵ وعده روزانه بگنجانند.
    امکان دهیدراتاسیون شدن بدن به‌دلیل روزه‌داری

    این فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: برای روزه‌داران در ماه مبارک رمضان امکان مواجه شدن یا دهیدراتاسیون ( کم آبی) وجود دارد. در این شرایط توصیه می‌شود تا افراد روزه‌دار به شرایط پس از روزه داری توجه کرده و به مصرف بین ۶ تا ۸ لیوان آب، شربت‌های رقیق و چای کم رنگ در طول شبانه روز و استفاده ۵ واحد میوه و سبزیجات برای تامین مایعات از دست رفته بپردازند.

    وی تاکید کرد: برخی از افراد در طول روزه‌داری به یبوست مبتلا می‌شوند برای رفع این مساله چند نکته حائز اهمیت همچون استفاده به اندازه از مایعات، مصرف سوپ‌ها و آش‌های تهیه شده با سبزیجات و حبوبات پیشنهاد می‌شود. البته برای رفع یبوست نباید آش و سوپ چربی اضافه داشته باشد و بتواند بیشترین میزان فیبر و مایعات بدن را تامین کرد. مصرف انواع آلوها و انواع توت‌ها برای جبران این مقوله مناسب است.

    فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: مصرف سبزیجات همچون کاهو، هویج، کرفس برای برطرف کردن یبوست می‌تواند کمک کننده باشد. افراد روزه‌دار گرسنگی‌های طولانی مدت را تجربه کرده و برای برطرف کردن مشکلات روده‌ای و معده‌ای وعده‌های کم حجم را انتخاب کنند. افراد در این سبک غذایی سه وعده اصلی را مصرف کرده و مابقی مواد غذایی در قالب میان وعده از میوه، آجیل و چای و … مورد استفاده قرار بگیرد.

    موجانی قمی با بیان اینکه بهترین صبحانه برای فرد روزه‌دار در عید فطر مصرف دو عدد خرما و صبحانه سبک است، گفت: در روزهای بعد از ماه مبارک رمضان برگشت به یک رژیم تغذیه صحیح و ورزشی مناسب به همراه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه می‌تواند شرایط را با قبل از ماه مبارک رمضان هماهنگ کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.