حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
حجامت در ماه مبارک رمضان ممنوع !
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 12:44
  • شناسه : 14722
    بازدید 24
    0

    آیا در ماه رمضان انجام حجامت عارضه‌ای برای فرد به وجود میاورد ؟ روزه و حجامت هر دو از عوامل پاکسازی بدن هستند بنابراین انجام دادن این دو عمل به طور همزمان باعث بروز عوارض بسیار در افراد میشوند، بهتر است از انجام این اعمال در ماه رمضان پرهیز شود مگر در موارد خاص با […]

    پ
    پ

    آیا در ماه رمضان انجام حجامت عارضه‌ای برای فرد به وجود میاورد ؟
    روزه و حجامت هر دو از عوامل پاکسازی بدن هستند بنابراین انجام دادن این دو عمل به طور همزمان باعث بروز عوارض بسیار در افراد میشوند، بهتر است از انجام این اعمال در ماه رمضان پرهیز شود مگر در موارد خاص با توجه به پزشک معالج انجام شود.

    روزه داری یکی از روش های پاکسازی قوی است چرا که فرد در یک بازه زمانی مشخص، از خوردن و آشامیدن پرهیز می کند.

    روزه داری چون همراه با کاهش مصرف غذاست، نتیجه اش می تواند مانند نتیجه ی حجامت در بدن باشد البته به شرطی که روزه داری هم درست باشد و پرخوری صورت نگیرد.

    برخی فکر می کنند حجامت موجب کم خونی می شود در حالیکه وقتی می خواهیم حجامت انجام دهیم ابتدا مطمئن می شویم که فرد کم خونی ندارد و اگر فرد شرایط اولیه ی خوبی داشته باشد و تشخیص درست داده باشیم که نیاز به حجامت دارد، حجامت منجر به کم خونی او نخواهد شد.

    حجامت در ماه مبارک:

    در خصوص انجام حجامت در ماه مبارک رمضان می توان گفت در ماه مبارک رمضان توصیه می شود تا حد امکان حجامت انجام نشود زیرا شرایط بدن به صورتیست که برای انجام حجامت آماده نیست.

    حجامت کردن درماه رمضان اشکال ندارد ولی اگر موجب ضعف شود کراهت دارد.بهتر است به بعد ماه مبارک موکول کنید.ضمن اینکه انجام حجامت با شکم گرسنه، باعث درمان بیماری هم نمی شود.

    بهترین جایگزین حجامت چیست؟

    به گفته متخصصان، بهترین جایگزین برای کسانی که نمی توانند حجامت انجام دهند را کاهش حجم غذاست و روزه داری چون همراه با کاهش مصرف غذاست، نتیجه اش می تواند مانند نتیجه ی حجامت در بدن باشد البته به شرطی که روزه داری هم درست باشد و پرخوری صورت نگیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.