حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
گناهان ما چگونه در ماه رمضان می‌ریزد؟/ استقبال و وداع با ماه خدا+فیلم
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 18:01
  • شناسه : 14473
    بازدید 8
    0

    حجت‌الاسلام قرائتی درباره اهمیت ماه رمضان می‌گوید: رمضان ماهی ویژه است، گناهان در آن می ریزد، نفس کشیدن در آن مستحب است و دعا در آن مستجاب است، پس باید به استقبال این ماه برویم. حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در سومین قسمت از برنامه سخن قرآن به موضوع استقبال از ماه […]

    پ
    پ

    حجت‌الاسلام قرائتی درباره اهمیت ماه رمضان می‌گوید: رمضان ماهی ویژه است، گناهان در آن می ریزد، نفس کشیدن در آن مستحب است و دعا در آن مستجاب است، پس باید به استقبال این ماه برویم.
    حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در سومین قسمت از برنامه سخن قرآن به موضوع استقبال از ماه مبارک رمضان پرداخت.

    آدم‌های عادی وقتی جایی می‌روند بدرقه نمی‌شوند و یا به استقبالشان نمی‌آیند، اما وقتی عروس می‌آورند به استقبالش می‌روند و یا کسی به مکه می‌رود او را بدرقه می‌کنند.
    پیامبر (ص) در جمعه آخر ماه شعبان خطبه‌ای دارد و می‌فرماید: مردم ماه رمضان می‌آید به استقبالش بروید، ماه رمضان روز‌هایش بهترین روز است، دعا در ماه رمضان مستجاب است، نفس کشیدن در ماه رمضان مستحب است، ماه ویژه است و باید از آن استقبال کرد.

    ماه رمضان وداع هم دارد و توصیه می‌کنم وداع با ماه رمضان را از روز‌های اول بخوانید. امام سجاد (ع) دعایی برای وداع با ماه رمضان دارد که عجیب است و گویا بدرقه ماه رمضان مانند بدرقه مادر با فرزندش برای رفتن به جبهه است.

    امام سجاد (ع) خداحافظی جانانه‌ای می‌کند با ماه رمضان، می‌گوید: چقدر گناهان ما در تو ریخته شد و چقدر از چشمان ما در تو اشک آمد، برای شیطان سخت بودی، تو عید اولیای خدا بودی و برای مجرمان عذاب بودی، افرادی می‌گفتند کی تمام می‌شود و افرادی می‌گفتند حیف که می‌رود.

    شناخت از ماه رمضان مهم است، آنکه شناخت داردبرای ماه رمضان اشک می‌ریزد و آنکه شناخت ندارد بی‌تفاوت است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.