حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
فرصت های عبادی ماه رمضان را قدر بدانیم
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت: 16:26
  • شناسه : 14289
    بازدید 3
    0

    امام جمعه موقت تهران بر ضرورت استفاده از فرصت‌های عبادی ماه مبارک رمضان تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه اول نماز جمعه عبادی سیاسی تهران گفت: امروز آخرین جمعه ماه شعبان است و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار داریم، فرصتی که […]

    پ
    پ

    امام جمعه موقت تهران بر ضرورت استفاده از فرصت‌های عبادی ماه مبارک رمضان تاکید کرد.
    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه اول نماز جمعه عبادی سیاسی تهران گفت: امروز آخرین جمعه ماه شعبان است و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار داریم، فرصتی که باید فضائل معنوی آن را بیشتر از سایر ماه‌ها درک کنیم.

    وی افزود: انسان‌های مؤمن با ورود به ماه مبارک رمضان سرشار از شوق می‌شوند چنان که روایاتی نیز از امام رضا (ع) داریم که اباسَلَط نقل کرده که در آخرین جمعه ماه شعبان خدمت امام رضا (ع) رسیدم و ایشان فرمودند در این آخرین لحظات ماه شعبان تلاش کن تا پیش از ورود به ماه رمضان برای درک فضائل معنوی از فرصت‌های باقی مانده استفاده کنید.
    امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام رضا (ع) در دستورالعمل خود فرمودند از فرصت‌های باقی مانده شعبان استفاده کنید چنان چه امانتی از مردم دست ما است ادا کنید و اگر کینه‌ای در دل داریم سعی در رفع و رجوع آن داشته باشیم ضمن این که از خدا کمک بخواهیم با دلی پاک وارد ماه رمضان شویم.

    حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: امام رضا (ع) همچنین فرمود این جمله را در روز‌های پایانی شعبان بسیار بگویید که خدایا اگر تا امروز هنوز مرا نبخشیده‌ای در این فرصت‌های باقی مانده مشمول عفو و رحمتت قرار بده.

    وی تصریح کرد: ماه رمضان بسیار حرمت دارد و بساط مغفرت و رحمت الهی فراهم است، همه ما می‌توانیم پاک و منزه برای ورود به ماه میهمانی خدا آماده شویم و این تکلیف ما را برای اندک زمان باقی مانده تا ماه رمضان روشن می‌کند.
    امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به خطبه مشهور به خطبه شعبانیه امام رضا (ع) افزود: ایشان به نقل از رسول خدا فرمود که پیامبر وقتی به روز پایانی ماه شعبان می‌رسید اول از همه خبر ورود به ماه رمضان را به همه می‌داد و البته راه‌های بهره مندی از این ماه مبارک را نیز بیان می‌کرد، همچنین در دعای ۴۴ صحیفه سجادیه هم برای ورود به ماه رمضان دستورالعمل جامعی آمده که نقشه راهی برای همه مؤمنان خواهد بود.

    حجت الاسلام حاج علی اکبری تاکید کرد: فرصت‌های عبادی ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم و از درک فضائل معنوی آن غافل نشویم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.