حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ورزش قبل از افطار سبب تحلیل عضلات و افت قند می‌شود
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 21:05
  • شناسه : 9649
    بازدید 5
    0

    عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران گفت: یکی از مهم‌ترین فواید ورزش در ماه مبارک رمضان افزایش اعتماد به نفس، صبر و تحمل در برابر سختی‌ها و مشکلات است که گرفتن روزه این امر را تقویت می‌کند. حسین سعادت مهر در گفت و گو با ایسنا، درباره روزه داری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ورزش […]

    پ
    پ

    عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران گفت: یکی از مهم‌ترین فواید ورزش در ماه مبارک رمضان افزایش اعتماد به نفس، صبر و تحمل در برابر سختی‌ها و مشکلات است که گرفتن روزه این امر را تقویت می‌کند.

    حسین سعادت مهر در گفت و گو با ایسنا، درباره روزه داری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ورزش در ماه رمضان باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود و سبب خواهد شد فرد روزه‌دار از نشاط و شادابی بیشتری برخوردار باشد و کمتر دچار خستگی و ضعف عضلانی گردد. همچنین انجام تمرینات ورزشی از تجمع چربی‌ها در بدن جلوگیری می‌کند و مانع کاهش میزان متابولیسم بدن می‌شود.

    وی گفت: بهترین زمان ورزش در ماه رمضان ۲ ساعت پس از صرف وعده افطار است. بنابراین بهتر است در این وعده از خوردن غذاهای سنگین و پرخوری اجتناب کنید. جهت جلوگیری از پرخوری در وعده افطار می‌توانید با یک لیوان آب ولرم و دو عدد خرما روزه‌تان را بازکنید و پس از آن مقداری سوپ میل کنید.

    عضو انجمن پزشکان ورزشی با بیان این که بدترین زمان ورزش قبل از افطار است، تصریح کرد: قبل از افطار چون ذخایر بدن خالی است، با انجام ورزش عضلات تحلیل می‌رود و فرد دچار افت قند خون و در نتیجه سردرد و سرگیجه می‌شود. در این زمان بدن نیاز به استراحت دارد و آماده دریافت مواد مغذی برای ادامه بقا خود است و اگر استرس جدیدی به آن وارد کنیم به لحاظ جسمی و روحی قطعاً آسیب خواهیم دید.

    وی ادامه داد: پس از بیدار شدن می‌توانید حدود ۱۰ دقیقه به حرکات کششی بپردازید تا بدن برای فعالیت‌های روزانه آماده شود.

    اگر در خانه ورزش می‌کنید ۱۰ دقیقه تمرینات هوازی مثل دوِ ثابت، دوچرخه یا دویدن درجا را انجام دهید و سپس به مدت ۱۰ دقیقه تمرینات ورزشی با کش بدن‌سازی و دمبل را انجام دهید و بعد از آن ۱۰ دقیقه به انجام حرکات کششی بپردازید.

    سعادت مهر خاطرنشان کرد: اگر در فضای باز و پارک‌ها ورزش می‌کنید ۱۵ دقیقه پیاده‌روی به صورت اینتروال (یک دقیقه پیاده‌روی آهسته یک دقیقه تند) با شدت متوسط انجام دهید و سپس به مدت ۱۰ دقیقه به انجام تمرین با لوازم ورزشی پارک بپردازید و در پایان ۵ دقیقه حرکات کششی انجام دهید. اما اگر در باشگاه ورزش می‌کنید و ورزشکار حرفه‌ای هستید ۴۵ دقیقه تمرین کافی است. البته بهتر است در ابتدا به انجام تمرینات مقاومتی بپردازید و در پایان تمرینات هوازی را اجرا کنید. توجه داشته باشید که انجام تمرینات ورزشی در هنگام سحر خواب شما را مختل خواهد کرد.

    وی افزود: در قبل، حین و بعد از ورزش آب بنوشید و اگر تمایل به کاهش وزن‌دارید می‌توانید به آب خود مقداری زنجبیل تازه، یک تکه چوب دارچین، نصف لیموترش تازه و یک قاشق عسل اضافه کنید و از این نوشیدنی چربی سوز لذت ببرید.

    انجمن پزشکان ورزشی ایران اظهار کرد: شدت تمرینات ورزشی نباید زیاد باشد و بهتر است با شدت متوسط و کم با توجه به شرایط بدنی خود ورزش کنید. انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا می‌تواند باعث آسیب به بافت‌های بدن از جمله آتروفی عضلات شود و تأثیر منفی داشته باشد.

    وی اضافه کرد: شنا، پیاده‌روی تند، دویدن، دوچرخه‌سواری و انجام تمرینات مقاومتی ورزش‌های مفیدی در این ماه به شمار می‌روند.

    سعادت مهر در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین فواید ورزش در ماه مبارک رمضان، افزایش اعتماد به نفس، صبر و تحمل در برابر سختی‌ها و مشکلات است که گرفتن روزه این امر را تقویت می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.