حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
سحری غذای چرب و شیرین نخورید
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 7:47
  • شناسه : 9558
    بازدید 18
    2

    متخصص بهداشت عمومی و مسئول روابط عمومی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد که روزه داران از مصرف غذای چرب و شیرین مانند کله پاچه و زولبیا بامیه و امثال آن در وعده سحری پرهیز کنند. دکتر محمد هاشمی در گفت و گو با ایرنا افزود: این […]

    پ
    پ

    متخصص بهداشت عمومی و مسئول روابط عمومی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد که روزه داران از مصرف غذای چرب و شیرین مانند کله پاچه و زولبیا بامیه و امثال آن در وعده سحری پرهیز کنند.
    دکتر محمد هاشمی در گفت و گو با ایرنا افزود: این نوع خوراکی ها موجبات تشدید تشنگی در طول روز می شوند، برخلاف تصور به سبب ایجاد پدیده ای تحت عنوان دامپینگ افزایش گرسنگی را در حین روزه داری در پی خواهند داشت.
    وی ادامه داد: توجه داشته باشید که نوشیدن مقادیر زیاد آب در وعده سحر به رفع تشنگی در طی روز کمکی نمی کند و همچنین می تواند مشکلات گوارشی برای افراد ایجاد کند.
    هاشمی با اشاره به اینکه وعده سحری یکی از وعده های اصلی غذایی در این ماه است که به هیچ وجه نباید از آن غافل شد، گفت: از نظر محتوای غذایی می توان آن را مانند وعده ناهار در نظر گرفت.
    متخصص بهداشت عمومی اظهار داشت: مصرف سبزیجات، کاهو، سالاد و میوه جات در این وعده به تعادل آب بدن بخصوص در روزهای طولانی تابستان کمک شایانی می کند.
    وی ادامه داد: خوراکی مختصری مانند نان و پنیر به همراه یک شیرینی با کربوهیدرات پیچیده مانند خرما یا سوپ سبک به همراه یک نوشیدنی گرم یا ولرم، بهترین گزینه برای افطار است.
    هاشمی گفت: نوشیدن مفرط آب یا مصرف مواد قندی ساده نظیر زولبیا بامیه به مقدار زیاد در این وعده موجب بروز سوء هاضمه و نیز افت مجدد قندخون به دنبال بالارفتن سریع آن شده و منجر به افت فشار خون، بی حالی، تعریق و حالت ناخوشایند می شود.
    وی توصیه کرد که افطاری و شام در ۲ وعده جداگانه و با فاصله نیم ساعته صرف شود. پرخوری در وعده شام نیز علاوه بر سوء هاضمه می تواند زمینه افزایش وزن پس از ماه رمضان را فراهم سازد.
    هاشمی بیان داشت: مصرف میوه ها نیز برای تامین نیازهای تغذیه ای به عنوان وعده پس از شام توصیه می شود، همچنین فاصله شام تا سحر زمان مناسبی برای تامین آب بدن است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.