حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 13 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
تکذیب افزایش قیمت مرغ به ۲۰ هزار تومان در ماه رمضان/نوسان قیمتی نداریم
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 2:40
  • شناسه : 9497
    بازدید 17
    2

    با نزدیک شده به ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای کالاهایی چون مرغ شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت این کالا به ۲۰ هزار تومان منتشر شده است که مسئولان ضمن تکذیب آن علام کرده اند که هیچ گونه نوسان قیمتی در مرغ در این ماه رخ نمی دهد. تاد تنظیم بازار در آستانه فرارسیدن […]

    پ
    پ

    با نزدیک شده به ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای کالاهایی چون مرغ شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت این کالا به ۲۰ هزار تومان منتشر شده است که مسئولان ضمن تکذیب آن علام کرده اند که هیچ گونه نوسان قیمتی در مرغ در این ماه رخ نمی دهد.

    تاد تنظیم بازار در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان تمهیدات ویژه ای برای کنترل این بازار و در دسترس بودن کالاهای اساسی اندیشیده است. با تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار مقرر شد با هدف تامین برنج مورد نیاز خانوار در کشور ۳۰ هزار تن برنج با قیمت ۷۴۰۰ تومان عرضه شود و در صورت نیاز استانها، این میزان تا سقف ۵۰ هزارتن با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی افزایش یابد. همچنین ۱۴۰ هزار تن با هدف تامین شکر مورد نیاز صنف، صنعت و خانوار توزیع می شود که ۱۲۰ هزار تن از این محصول برای صنف و صنعت و ۲۰ هزار تن برای مصرف خانوار خواهد بود که قیمت شکر توزیعی در این طرح ۳ هزار و ۴۰۰ تومان است.

    بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار با هدف تنظیم بازار پروتئین مورد نیاز کشور گوشت مرغ گرم و منجمد و گوشت قرمز منجمد نیز توزیع می شود. حجم گوشت مرغ گرم توزیعی در این ماه ۱۵ هزار تن و حجم گوشت مرغ منجمد توزیعی ۵ هزار تن است.

    بنابراین گزارش این اقدامات که در راستای کنترل بازار صورت می گیرد مکمل اقدامات گذشته برای ایجاد تعادل قیمتی در بازار کالاهایی چون مرغ و گوشت می شود و بر این اساس پیش بینی شده است که قیمت مرغ در ماه رمضان نوسانی ندارد و بنا به گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی به باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تکذیب افزایش قیمت مرغ به مرز ۲۰ هزار تومان در ماه رمضان با وجود ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ در ماه رمضان، قیمت هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها بدون هیچ گونه نوسانی همچنان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود.

    «مهدی یوسف خانی» ادامه داده است: «با توجه به ابلاغیه ستاد تنظیم بازار، مغازه داران حق ندارند مرغ را با قیمت بالاتری عرضه کنند و همواره مردم در صورت تخلف می‌توانند گزارش گران فروشی را با سامانه ۱۲۴ و اتحادیه در میان بگذارند تا در اسرع وقت به تخلف آن‌ها رسیدگی شود«.

    این مقام مسئول با بیان اینکه مرغداران نسبت به نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی مرغ گلایه‌مند هستند، اظهار کرد: «با توجه به نوسان نرخ نهاده های دامی در بازار آزاد و انتقادات مرغداران نسبت به نرخ مصوب مرغ، اتحادیه مرغداران درخواست خود را برای تجدید نظر در قیمت تمام شده تولید به ستاد تنظیم بازار ارسال کرده است، اما همچنان افزایش قیمت تایید نشده است و بدین منظور مرغداران مکلفند که مرغ تولیدی خود را با نرخ مصوب در بازار عرضه کنند.»

    بنابراین گزارش با توجه به اقدامات و پیش بینی های صورت گرفته از روز گذشته روند کاهشی قیمت مرغ را شاهد هستیم و امروز (دوشنبه ۹ اردیبهشت) نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۰ هزار و ۵۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۲ هزار، سینه بدون کتف ۲۳ هزار و فیله مرغ ۲۵ هزار تومان بوده است و با توجه به کاهش تقاضا، نرخ مرغ زنده درب مرغداری با روند کاهشی طی ۲ روز آینده به نرخ مصوب ۷ هزار و ۲۰۰ تومان می رسد./

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.