حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
فضای ماه مبارک رمضان برای احیا پرداخت زکات استفاده شود
  • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 3:47
  • شناسه : 9376
    بازدید 6
    2

    امام جمعه بوشهر با تاکید بر نقش مهم زکات در رفع مشکلات نیازمندان گفت: رسانه‌‌ها و ائمه جمعه در کنار فعالیت روحانیون از فضای ماه مبارک رمضان برای فرهنگ سازی و احیاء پرداخت زکات استفاده کنند. آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نخستین نشست شورای زکات استان بوشهر با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه پرداخت […]

    پ
    پ

    امام جمعه بوشهر با تاکید بر نقش مهم زکات در رفع مشکلات نیازمندان گفت: رسانه‌‌ها و ائمه جمعه در کنار فعالیت روحانیون از فضای ماه مبارک رمضان برای فرهنگ سازی و احیاء پرداخت زکات استفاده کنند.
    آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نخستین نشست شورای زکات استان بوشهر با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات اظهار داشت: زکات یک فریضه الهی است اما نباید حالت اجبار پیدا کند بلکه باید در این زمینه فرهنگ سازی شود .

    نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه هفته نخست ماه رمضان با عنوان هفته زکات استان در نظر گرفته شود افزود:دراین هفته برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور فرهنگ سازی زکات در جامعه انجام شود زیرا زکات فریضه‌ای است که چرخه اقتصاد را روان می‌کند.

    وی با تاکید بر توجه به هزینه کرد زکات وصولی بیان کرد:زکات فطره از دیگر مواردی است که اخذ آن راحت اما خرج آن مشکل است پس باید مواردی که زکات در آن راه هزینه می‌شود مشخص شود.

    رئیس شورای زکات استان بوشهر با بیان اینکه در زمینه زکات مستحبی باید بیشتر کار شود گفت:افرادی برای جمع آوری زکات انتخاب شوند که اطلاعات لازم را داشته باشند تا سهم سادات از سهم غیر سادات تفکیک شود.

    آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر نقش مهم دهیاران و شوراهای اسلامی در فرهنگ سازی پرداخت زکات افزود: دهیاران و شوراهای روستایی و شهری در عرصه فرهنگ سازی باید زمینه ساز احیاء این فرهنگ در شهرها و روستاها را فراهم کنند.
    نماینده ولی فقیه استان بوشهر به اهمیت نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ پرداخت زکات پرداخت و تصریح کرد: رسانه‌ها باید برای فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات تلاش کنند چراکه فرهنگ‌سازی نقش تعیین کننده‌ای در احیاء فرهنگ زکات دارد.

    امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه گندم کاران در پرداخت زکات نقش مهمی دارند خاطر نشان کرد: اکنون که برداشت گندم در استان آغاز شد فرهنگ سازی در پرداخت زکات تاثیرگذار است.

    آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه زکات چرخه اقتصاد را روان می‌کند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در محل جمع آوری زکات در همان مکان هزینه و توزیع می‌شود در کاهش فقر و رفع محرومیت همان نقطه جمع آوری زکات، اثرگذار است.

    وی با تاکید بر توجه به زکات مستحبی افزود: در فرهنگ سازی زکات مستحبی باید با یک برنامه ریزی جامع، به این مهم پرداخته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.