حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ثمره کار نیکو در ماه شعبان هفتاد برابر است/برای استجابت دعا در این ماه روزه بگیرید
  • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 22:59
  • شناسه : 9350
    بازدید 6
    2

    کارشناس علوم قرآنی گفت: براساس آنچه که در منابع مختلف از جمله وسائل الشیعه به آن اشاره شده، در هر پنجشنبه ماه شعبان فرشتگان به دعا کردن می‌پردازند و هر فردی که در این روز‌ها روزه بگیرد، خداوند او را می‌بخشد و دعایش را مستجاب می‌فرماید. علی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو […]

    پ
    پ

    کارشناس علوم قرآنی گفت: براساس آنچه که در منابع مختلف از جمله وسائل الشیعه به آن اشاره شده، در هر پنجشنبه ماه شعبان فرشتگان به دعا کردن می‌پردازند و هر فردی که در این روز‌ها روزه بگیرد، خداوند او را می‌بخشد و دعایش را مستجاب می‌فرماید.
    علی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با میزان در خصوص ویژگی‌های ماه شعبان گفت: ماه شعبان از جایگاه بسیار بالایی نزد بزرگان دینی برخوردار است و درباره ارزش و اهمیت آن، روایات بسیاری وجود دارد، همچنین «حضرت محمد (ص)» در یکی از سال‌ها پیش از آغاز ماه شعبان به شرافت‌های این ماه اشاره کردند.

    نوری زاده در ادامه تصریح کرد: در بخش‌هایی از این خطبه که در بحار الانوار به آن اشاره شده، چنین آمده است: شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است. حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حق آن را می‌شناسند. آن ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌گردد و در آن بهشت آذین بسته می‌شود و این ماه را شعبان نامیده‌اند، زیرا در آن ارزاق مؤمنان تقسیم می‌شود و آن ماهی است که عمل در آن چند برابر می‌شود و کار نیکو هفتاد برابر ثمره می‌دهد.

    وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: همچنین براساس آنچه که در منابع مختلف از جمله وسائل الشیعه به آن اشاره شده، در هر پنجشنبه ماه شعبان فرشتگان به دعا کردن می‌پردازند و هر فردی که در این روز‌ها روزه بگیرد، خداوند او را می‌بخشد و دعایش را مستجاب می‌فرماید.

    این کارشناس علوم قرآنی توضیح داد: برای نیمه شعبان که روز ولادت آقا امام زمان (عج) است، اعمال بسیاری مورد سفارش قرار گرفته است و اگر منتظران حضرت قائم (عج) این اعمال را با درکی عمیق انجام دهند و همواره بر مداومت و پیوستگی مفهوم آن‌ها در دیگر روز‌های سال توجه داشته باشند، برآورده شدن حاجت‌های خود از خداوند متعال را شاهد خواهند بود.

    وی خاطرنشان کرد: در این راستا، امام صادق (ع) حدیثی را از پدر بزرگوار خود نقل می‌کنند که بر این اساس فرموده اند: ” پدرم امام باقر علیه السّلام می‌فرمود:: إِنِّی أُحِبُّ أَنْ أَدُومَ عَلَى الْعَمَلِ إِذَا عَوَّدْتُهُ نَفْسِی من دوست دارم هر عمل صالحی را که انجام می‌دهم آن‌قدر در آن مداومت داشته باشم تا روحم به آن عادت کند از این رو اگر به دلایلی عمل مستحبی را انجام ندادم در اولین فرصت آن را به‌جا می‌آورم تا نفسم به آن عادت کند. برترین عمل نزد خداوند متعال عملی است که بر آن مداومت شود”.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.