حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
پس از هفت سال ناامنی، نماز عید فطر در حرم حضرت زینب(س) برگزار شد
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: 0:32
  • شناسه : 9256
    بازدید 13
    2

    نماز عید فطر با حضور شمار زیادی از اهالی منطقه ‘زینبیه’، مدافعان حرم و کارگزاران ایرانی مقیم سوریه در مصلی حرم حضرت زینب (س) به امامت آیت الله ‘سید ابوالفضل طباطبایی’ نماینده مقام معظم رهبری در سوریه برگزار شد. نماز عید فطر امروز (جمعه) پس از هفت سال جنگ و خون ریزی در اطراف دمشق […]

    پ
    پ

    نماز عید فطر با حضور شمار زیادی از اهالی منطقه ‘زینبیه’، مدافعان حرم و کارگزاران ایرانی مقیم سوریه در مصلی حرم حضرت زینب (س) به امامت آیت الله ‘سید ابوالفضل طباطبایی’ نماینده مقام معظم رهبری در سوریه برگزار شد.

    نماز عید فطر امروز (جمعه) پس از هفت سال جنگ و خون ریزی در اطراف دمشق در امنیت کامل و با حضور پرشور مدافعان حرم در مصلی حرم حضرت زینب (س) برگزار شد.
    حرم حضرت زینب (س) که تا چندی پیش توسط تروریست های تکفیری با خمپاره هدف قرار می گرفت، با آزاد سازی منطقه ‘یرموک’ و ‘حجرالاسود’ در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری در امنیت کامل قرار گرفت و مردم منطقه زینبه امروز توانستند پس از هفت سال در آرامش کامل و بدون شنیدن صدای خمپاره ها، نماز عید فطر را بجا آورند.
    حضور پرشور مدافعان حرم به همراه خانواده شهدای سوری به نماز امروز عید فطر حرم حضرت زینب (س) صفای خاصی بخشیده بود.
    قبل از آغاز نماز عید فطر ‘گروه تواشیح قدر’ که از تهران عازم دمشق شده اند، به زبان عربی برای حاضران در این مجلس اقدام به تواشیح خوانی کردند که مورد استقبال نمازگزاران قرار گرفت.
    با اقامه نماز عید فطر به امامت آیت الله طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، وی طی سخنانی در خطبه های نماز، با تبریک حلول این عید سعید به نمازگزاران، این ماه را ماه مسابقه الهی دانست که مردم برای کسب معنویت، عبادت و توبه در آن شرکت کرده و در خاتمه جایزه کسب می کنند.
    وی با بیان این که جایزه ماه مبارک رمضان جایزه دنیایی نیست و همه نمی توانند در این ماه جایزه بگیرند، گفت: تنها کسانی می توانند در انتهای ماه مبارک رمضان از سوی خدا جایزه بگیرند که در آن شرکت کرده و با درجه عالی پیروز شده باشند.
    طباطبایی با اشاره به برقراری امنیت (پس از هفت سال) در منطقه زینبیه که با زحمات زیاد مدافعان حرم و دادن خون بسیاری حاصل شده، افزود: خداوند بر ما و شما منت گذاشت که امروز بتوانیم نماز عید فطر را پس از آزادی کامل اطراف حرم حضرت زینب (س) از دست تروریست های تکفیری در آرامش برگزار کنیم.
    نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه ادامه داد: ما امسال با یاری خدا توانستیم به برکت امنیت برقرار شده ،آیین شب های قدر را با حضور جمعیت بسیار در حرم حضرت زینب (س) برگزار کنیم و مردم از فیوضات آن بهرمند شوند.
    وی با بیان رشادت های رزمندگان مدافع حرم در مقابله با تروریست های مورد حمایت جبهه غربی – عربی – صهیونیستی اظهار داشت: روح مقاومت در رگ و پیکر فرزندان امام خمینی (ره) در سوریه در جریان است و همین امر باعث شده تا نقاط زیادی از این کشور از دست تکفیری ها آزاد شود.
    طباطبایی همچنین فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ۱۴ خرداد، در خصوص این که ‘اگر دشمن با یک موشک به ایران حمله کند، ما با ده موشک پاسخ او را می دهیم’ را نقل کرد که با تکبیر نمازگزاران سوری مواجه شد.
    وی در خاتمه تاکید کرد: شکست های مسلمانان به پایان رسیده و ما در روزگار پیروزی بسر می بریم.
    پس از بیان خطبه های نماز عید فطر از سوی آیت الله طباطبایی، وی و شماری از مدافعان حرم، خانواده شهدای سوری و کارگزاران ایرانی بر سر مزار شهدای مدافع حرم منطقه زینبیه حاضر شده و برای شادی روح آنها فاتحه قرائت کردند.
    دیشب نیز مراسم وداع با رمضان با حضور پرشور مدافعان حرم در حرم حضرت رقیه (س) در دمشق برگزار شد و در ادامه دعای کمیل نیز قرائت گردید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.