حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
توصیه‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی هنگام روزه‌داری
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: 18:24
  • شناسه : 8777
    بازدید 10
    0

    رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: جهت جلوگیری از گرمازدگی هنگام روزه‌داری مصرف نوشیدنی‌های سنتی مثل خاکشیر و تخم شربتی بین افطار تا سحری برای جلوگیری تشنگی مفید است. این نوشیدنی‌ها مقدار زیادی آب را در خود نگه‌ می‌دارند و در طول روز به تدریج آزاد می‌کنند و کمبود آب بدن جبران می‌شود. دکتر شکرالله سلمان‌زاده […]

    پ
    پ

    رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: جهت جلوگیری از گرمازدگی هنگام روزه‌داری مصرف نوشیدنی‌های سنتی مثل خاکشیر و تخم شربتی بین افطار تا سحری برای جلوگیری تشنگی مفید است. این نوشیدنی‌ها مقدار زیادی آب را در خود نگه‌ می‌دارند و در طول روز به تدریج آزاد می‌کنند و کمبود آب بدن جبران می‌شود.

    دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا بهترین کار برای جلوگیری از گرمازدگی هنگام روزه‌داری در ماه مبارک رمضان این است که وعده سحری حذف نشود.

    وی افزود: جهت جلوگیری از تشنگی باید از خوردن غذاهای چرب و شیرین در وعده سحری پرهیز شود زیرا این مواد غذایی موجب تشنگی می‌شوند. همچنین بهتر است از خوردن چای و قهوه در سحری پرهیز شود زیرا این نوشیدنی‌ها موجب افزایش ادرار و ایجاد شرایط برای گرمازدگی می‌شوند.

    رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: باید از میوه‌ها و سبزیجات در وعده سحری استفاده شود زیرا آب را نگه می‌دارند و در طول روز آب بدن را تأمین می‌کنند.

    سلمان‌زاده گفت: همچنین نوشیدنی‌های سنتی مثل خاکشیر و تخم شربتی بین افطار تا سحری برای جلوگیری از تشنگی مفید هستند. این نوشیدنی‌ها مقدار زیادی آب را در خود نگه‌ می‌دارند و در طول روز به تدریج آزاد می‌کنند و کمبود آب بدن جبران می‌شود.

    رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه یک فرد روزه‌دار باید در فاصله بین افطار تا سحر حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب مصرف کند، اظهار کرد: لازم است بین وعده افطار تا سحری از مقدار کافی مایعات و میوه‌‌ها استفاده شود.

    وی عنوان کرد: همچنین برای جلوگیری از گرمازدگی باید از قرار گرفتن در تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری شود.

    سلمان‌زاده با اشاره به علائم گرمازدگی تصریح کرد: طیف گرمازدگی از احساس تشنگی آغاز می‌شود به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود که قبل از تشنه شدن آب نوشیده شود.

    وی بیان کرد: احساس تشنگی تشدید، احساس سردرد، کوفتگی، دردهای عضلانی، تهوع شدید، بالا رفتن درجه بدن، خشک شدن مخاطات، کاهش حجم ادرار و در موارد شدید خواب‌آلودگی، کما و تشنج از علائم گرمازدگی هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.