حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3576 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ماه رمضان فرصتی مطلوب برای کسب رضوان الهی
  • ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: 19:36
  • شناسه : 8630
    بازدید 1
    0

    استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اگر در ماه رمضان سعی کنیم گناهی انجام ندهیم و در پایان این ماه انجام گناه‌ها را ترک کنیم، می‌توانیم به رسیدن به رضوان الهی امیدوار باشیم. آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به برتری دین داران بر دیگران اظهار کرد: […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اگر در ماه رمضان سعی کنیم گناهی انجام ندهیم و در پایان این ماه انجام گناه‌ها را ترک کنیم، می‌توانیم به رسیدن به رضوان الهی امیدوار باشیم.
    آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به برتری دین داران بر دیگران اظهار کرد: ایمان، فداکاری و ایثارگری و مهاجرت از دیار کفر به دیار ایمان از جمله ویژگی‌هایی است که موجب برتری دین داران نسبت به دیگران می‌شود.

    وی ادامه داد: خداوند در آیه ۲۱ سوره توبه برای افراد مفضل چند ویژگی مطرح کرد، از جمله این ویژگی‌ها این است که افراد مفضل مشمول رحمت الهی می‌شوند، خداوند به این افراد بشارت رضوان را داده است و آن‌ها وارد بهشت الهی می‌شوند و در آنجا ماندگار هستند.

    استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان دارای مقام صبر و رضوان است، باید بین دو رضوان تفاوت قائل شد، البته گاهی یک رضوان از جانب خداوند به بشر عرضه می‌شود، ولی انسان در درجات الهی می‌تواند پس از صبر به مقام رضا و رضوان برسد.

    آیت‌الله سبحانی با اشاره به وعده‌های خداوند به مومنان اظهار کرد: از جمله وعده‌های خدا به این افراد، بهشت و رضوان الهی است، تمام نعمت‌های الهی پرتویی از رضوان خداوند هستند و در پرتوی این رضوان، انسان‌ها نعمت‌های خداوند را کسب می‌کنند.

    وی ادامه داد: رضایت الهی باعث می‌شود که بهشت‌ها و رودها زیرپای بشر روان باشد، کسانی که به دنبال رسیدن به مقام بالا در آخرت هستند، باید از صبر شروع کنند، یعنی انسان در برابر بیماری و فقر صبر پیشه کند.

    استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان صابر باید دربرابر فقر صبر پیشه کند، ولی کسی که مرتبه رضا را دارد، فقر و ثروت در برابرش یکسان است.

    آیت‌الله سبحانی با اشاره به عذاب الهی اظهار کرد: اینکه می‌گویند روزی آتش عذاب خداوند خاموش می‌شود، خلاف قرآن کریم است و عذاب‌ها و نعمت‌های الهی ابدی است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در ماه رمضان سعی کنیم گناهی انجام ندهیم و در پایان این ماه انجام گناه‌ها را ترک کنیم، می‌توانیم به رسیدن به رضوان الهی امیدوار باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.