حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ارتباط روزه‌داری و کاهش ابتلا به بیماری‌ها
  • ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: 3:08
  • شناسه : 8593
    بازدید 6
    1

    محققان دریافتند که روزه‌داری منجر به کاهش روند پیری و همچنین کاهش ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز، علاوه بر اینکه در ماه مبارک رمضان، میزان همدلی با افراد گرسنه و تشنه افزایش می‌یابد، روزه‌داری، از سلامت جسم و روح نیز حمایت می‌کند. برخی از کارشناسان سلامت بر […]

    پ
    پ

    محققان دریافتند که روزه‌داری منجر به کاهش روند پیری و همچنین کاهش ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود.

    به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز، علاوه بر اینکه در ماه مبارک رمضان، میزان همدلی با افراد گرسنه و تشنه افزایش می‌یابد، روزه‌داری، از سلامت جسم و روح نیز حمایت می‌کند.

    برخی از کارشناسان سلامت بر این باورند که روزه‌داری منجر به بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود و افراد سالم‌تر خواهند بود.

    نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که در موش‌ها و بیماران سرطانی که ساعاتی غذا نخوردند، سلول‌های قدیمی آنها از بین رفته و سلول‌های جدید جایگزین شدند.

    برخی از کارشناسان بر این باورند که روزه‌داری توانایی ذهنی را افزایش می‌دهد.

    پژوهشگران در حال بررسی این مطلب هستند که دریابند آیا روزه‌داری می‌تواند سلامت قلب را تامین کند و یا منجر به کاهش ابتلا به سرطان شود؟

    روزه گرفتن در میان افرادی که تمایل به از دست دادن وزن دارند نیز محبوبیت پیدا کرده است.

    محققان معتقدند که این نوع رژیم غذایی ممکن است در کاهش روند پیری موثر باشد و همچنین باعث کاهش ابتلا به بیماری هم خواهد شد.

    از دیگر فواید روزه‌داری می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، باعث طول عمر می‌شود، الگوی غذایی را بهبود می‌بخشد، باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود، به پاکسازی پوست و جلوگیری از آکنه کمک می‌کند.

    صرفا یک روز روزه‌داری علاوه بر پاکسازی بدن از سموم، به تنظیم عملکرد اعضای بدن مانند کبد، کلیه و سایر قسمت‌ها کمک می‌کند.

    همچنین روزه گرفتن در افراد مبتلا به دیابت، می‌تواند تغییرات گلوکز را بهبود بخشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.