حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 13 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
پرهیز از مصرف زیاد آب در سحر/ مواد پروتئینی، جایگزین مناسب زولبیا و بامیه
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت: 23:42
  • شناسه : 8214
    بازدید 10
    1

    عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تعادل وزن افراد چاق و برگشتن به حالت طبیعی آنان برشمرد و گفت: توصیه افطاری، استفاده از غذاهای کم حجم است تا موجب فشار به معده نشود. مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به روزه‌داری، تقوا […]

    پ
    پ

    عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تعادل وزن افراد چاق و برگشتن به حالت طبیعی آنان برشمرد و گفت: توصیه افطاری، استفاده از غذاهای کم حجم است تا موجب فشار به معده نشود.

    مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به روزه‌داری، تقوا را مهم‌ترین فلسفه روزه برشمرد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای خودسازی و انس با قرآن کریم است.

    وی به تشریح برخی توصیه‌های پزشکی برای تغذیه روزه‌داران در افطار و سحر پرداخت و با تاکید بر پرهیز از مصرف زیاد آب در هنگام سحر، عنوان کرد: با توجه به گرمی هوا و نیاز بدن انسان، با مصرف تدریجی سبزیجات و میوه‌جات در زمان افطار تا سحر، آب مورد نیاز بدن در طول روز تامین می‌شود.

    ویسکرمی بر لزوم مشاوره پزشکی افراد دارای بیماری‌های خاص برای انجام فریضه الهی روزه تاکید کرد و افزود: افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند با مشاوره از پزشکان متخصص دارای اعتقادات دینی کسب تکلیف کنند.

    عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی لرستان استفاده از مواد پروتئینی به‌جای مصرف زولبیا و بامیه را توصیه کرد و ادامه داد: استفاده از مواد نشاسته‌ای ازجمله زولبیا و بامیه در طول ماه مبارک رمضان موجب افزایش وزن و چاقی خواهد شد.

    این پزشک ایام ماه مبارک رمضان را فرصتی برای استراحت بدن به‌ویژه معده دانست و افزود: سیستم گوارشی انسان در طول سال فعالیت زیادی داشته و با روزه گرفتن می‌توان زمینه استراحت بهتر و بیشتر سیستم گوارش را فراهم آورد.

    وی کم‌تحرکی و اضافه وزن ناشی از شرایط خاص و ماشینی شدن زندگی امروزی را زمینه ابتلای به بیماری‌های قلبی و عروقی ذکر کرد و ادامه داد: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان موجب افزایش صحت و سلامت بدن است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.