حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
بهترین برنامه غذایی برای ماه مبارک رمضان
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت: 6:21
  • شناسه : 7811
    بازدید 6
    1

    یک متخصص تغذیه گفت: این تصور غلط است که افراد فکر می‌کنند با پرخوری در وعده سحر می‌توانند کمبود مواد غذایی را در طول روز جبران کنند. حسن شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص توصیه‌های تغذیه‌ای ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ابتدا باید توجه داشته باشیم که در این ماه از پرخوری پرهیز […]

    پ
    پ

    یک متخصص تغذیه گفت: این تصور غلط است که افراد فکر می‌کنند با پرخوری در وعده سحر می‌توانند کمبود مواد غذایی را در طول روز جبران کنند.

    حسن شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص توصیه‌های تغذیه‌ای ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ابتدا باید توجه داشته باشیم که در این ماه از پرخوری پرهیز کنیم و سعی کنیم از مواد تغذیه‌ای خوب استفاده کنیم تا بتوانیم با روزه‌گرفتن به سلامتی خود کمک کنیم.

    وی با بیان اینکه هرچه کم‌تر بخوریم، بهتر می‌‌توانیم روزه بگیریم ،ادامه داد: در راستا‌ی تغذیه سالم باید فرآورده‌های لبنی از قبیل شیر و کشک را حتماً در وعده افطار و سحر بگنجانیم. همچنین جوانان از فرآورده‌های گوشتی استفاده کنند و سالمندان از خوردن آن پرهیز کنند. سوپ ساده، آش، نان و پنیر و گردو و چند عدد خرمای خوب در وعده افطار و سحر بسیار سودمند است.

    این متخصص تغذیه گفت: برای جبران کمبود آب در این مدت، باید در فاصله افطار و سحر آب به دفعات و با مقدار کم در هر ‌دفعه استفاده شود. میوه‌جات در تأمین آب از دست رفته بسیار مفید است.

    وی تصریح کرد: از خوردن چای به‌خصوص چای پررنگ، خودداری شود؛ زیرا که باعث از دست‌ رفتن آب بدن می‌‎شود.

    شهبازی عنوان کرد: باید دقت داشت که همراه با پنیر، حتماً گردو مصرف شود تا از مضرات این ماده جلوگیری کند. همچنین مردم از خوردن سبزیجات در این ماه غافل نشوند. یکی از بهترین غذاها در این ماه، آبگوشت است که توصیه می‌شود جوانان حتماً در وعده غذایی خود آن را قرار دهند.

    وی در خصوص تامین پروتئین سالمندان روزه‌دار در این ماه بیان کرد: این افراد سعی کنند پروتئین را از سفیده تخم مرغ و حبوبات به دست آورند و گوشت کم‌تر بخورند.

    این استاد دانشگاه با اشاره به باورهای نادرست تغذیه‌ای گفت: باید تا حد امکان از خوردن غذاهای کنسروی و فست‌فود‌ها پرهیز کرد و غذاها به صورت آبدار طبخ شوند. باید مصرف غذاهای سرخ‌ شده کاهش داده و در سرخ‌ کردن مواد از حرارت کم استفاده شود و زمان طبخ آن نیز کوتاه‌تر باشد.

    شهبازی بیان کرد: این تصورغلط است که افراد فکر می‌کنند با پرخوری در وعده سحر می‌توانند کمبود مواد‌ غذایی را در طول روز جبران کنند؛ در حالی که این اقدام باعث افزایش تشنگی و کمبود آب بدن می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.