حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
دمنوش‌های مناسب برای روزه‌داری
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت: 1:47
  • شناسه : 7665
    بازدید 5
    2

    مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این بخش به شما کمک می‌کند تا قوای تحلیل رفته در رمضان را به بدن باز گردانید. گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش دارد و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص […]

    پ
    پ

    مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این بخش به شما کمک می‌کند تا قوای تحلیل رفته در رمضان را به بدن باز گردانید.
    گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش دارد و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص مفید آن‌ها استفاده می‌کنند.

    اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است. دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته‌بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

    صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.

    تا صحبت از افزایش انرژی در ورزش می‌شود، ناخودآگاه به یاد دوپینگ می‌افتیم در این مطلب نیز قصد داریم چند نوع دوپینگ را به شما معرفی کنیم، با این تفاوت که این مواد کاملا مجاز می‌باشند و از طب سنتی آمده اند که می‌توانند انرژی تحلیل رفته شما را در ماه رمضان جبران کند.

    دمنوش موز و دارچین
    این دمنوش یک درمان مناسب برای بی خوابی و بازگرداندن قوای از دست رفته است، همچنین این دمنوش جادویی مانند یک دارو عمل می‌کند و به عنوان آرام بخش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    خواص درمانی
    داروهای ضد درد، آنتی هیستامین ها، داروهایی ضد فشار خون و داروهای قلبی که باعث خواب آلودگی می‌شوند، اغلب داروهای پرخطر هستند، بنابراین یک داروی طبیعی راه حل مناسبی برای رفع بی خوابی است.

    موز و به خصوص پوست آن سرشار از پتاسیم و منیزیم است و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند.

    طرز تهیه
    موز ارگانیک یک عدد
    آب یک قوری
    دارچین به مقدار دلخواه

    قسمت‌های بالا و پایین موز را قطع کنید و موز را درون ظرف آب قرار دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد، اما باید در نظر داشت که آب مورد نظر باید سالم و خالص باشد.

    در هنگام جوشیدن آب مقداری دارچین به آن اضافه کنید و هنگامی که موز به مدت ۱۰ دقیقه جوشید آن را از درون ظرف خارج و مایع حاصل را از صافی رد کنید و مایع بدسته آمده که به صورت گرم و چسبنده است را بنا به ذائه خودتان دارچین اضافه کنید و از خوردن این دمنوش انرژی زا لذت ببرید.

    دمنوش زنجبیل و پرتقال
    این دمنوش به دلیل وجود آب پرتقال و آب لیمو ترش سرشار از ویتامین C. است، همچنین زنجبیل داروی بسیار مناسبی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد به حساب می‌آید و می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را نیز تامین کند.

    طرز تهیه
    چند برش زنجبیل را در یک پیمانه آب با حرارت ملایم جوشانده و پس از چند دقیقه زنجبیل را از آن خارج کنید، سپس یک پیمانه آب پرتقال و ۲ قاشق غذا خوری آب لیمو ترش را به آن اضافه کرده و از روی حرارت بردارید و در فنجان مناسب سرو کنید.

    جهت شیرین کردن این دمنوش می‌توان از عسل استفاده کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.