حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 27 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3654 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
سیزدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار می‌شود
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت: 10:56
  • شناسه : 7617
    بازدید 3
    1

    تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: سیزدهمین جشنواره قرآنی در ماه مبارک رمضان سال جاری برگزار می‌شود که در این جشنواره به حفظ جزء ۳۰ توجه کلیدی می‌شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا اسکندری ظهر امروز در نشست خبری فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان که در مرکز مدیریت این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: نهضت […]

    پ
    پ

    تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: سیزدهمین جشنواره قرآنی در ماه مبارک رمضان سال جاری برگزار می‌شود که در این جشنواره به حفظ جزء ۳۰ توجه کلیدی می‌شود.
    حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا اسکندری ظهر امروز در نشست خبری فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان که در مرکز مدیریت این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: نهضت قرآنی از سال گذشته شروع‌شده و به‌صورت فراگیر از سوی خواهران حوزه علمیه تشکیل شد و در سال گذشته ۵۵ هزار جلسه قرآنی در سراسر کشور تشکیل شد.

    وی افزود: در برنامه‌های قرآنی سال جاری، بحث تدبر در مفاهیم قرآن بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد تا بانوان بیشتر با مفاهیم قرآن مأنوس شوند، چراکه خواهران به هر میزان با این مفاهیم آشنا باشند، به همان مقدار جامعه موفقی تشکیل می‌شود و بر همین اساس است که رهبر معظم انقلاب بر تربیت حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور تأکید دارند.

    معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در طرح قرآنی موجود، در کنار حفظ قرآن، آشنایی با مفاهیم آن نیز مدنظر بوده که خواهرانی که از این مفاهیم بهره‌مند می‌شوند، آن را به خانواده خود نیز منتقل کنند.

    اسکندری تصریح کرد: حفظ قرآن برای بانوان از اهداف کلیدی مجموعه حوزه علمیه خواهران است، چراکه اگر خواهران حداقل یک جزء از قرآن را حفظ کنند، بستر حفظ بیش از یک جزء را برای فرزندان خود فراهم می‌کنند.

    وی تصریح کرد: در سال جاری، با تمرکز بر حفظ جزء ۳۰ برای طلاب سطوح دو، سه و چهار و با شعار هر طلبه یک حافظ قرآن، راه‌های رسیدن به اهداف قرآنی سازمان‌دهی شده است.

    معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر بهره‌گیری حوزه علمیه خواهران از ظرفیت نهادهای فرهنگی برای پیگیری برنامه‌های قرآنی، بیان کرد: برنامه‌های تنظیم‌شده با هماهنگی صداوسیما، بخش قرآنی اداره اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای توسعه قرآنی برگزار می‌شود.

    اسکندری خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با نهادهای مرتبط با حوزه قرآن کریم، در سال ۹۷، حفظ جزء ۳۰ در دستور کار قرار گرفته و سال ۹۸ مختص جزء ۲۹ بوده و به همین منوال در سال‌های بعد، اجزاء دیگر قرآن در محوریت قرار می‌گیرد.

    وی عنوان با تأکید بر برگزاری طرح نور هدایت در سطح ملی بیان کرد: بخش دوم برنامه‌ها برای تمام دانش‌آموختگان حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور برگزار می‌شود، تعداد این دانش‌آموختگان ۴۵ هزار نفر بوده که طبق برنامه‌ریزی‌ها، هرکدام از آن‌ها باید ۱۵ نفر از مردم را در زمینه حفظ قرآن کریم یاری رسانده و به‌صورت شبکه‌ای عمل کنند.

    معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: از بین ۴۵ هزار دانش‌آموخته حوزه‌های علمیه خواهران، ۴۳ هزار نفر از آن‌ها فعال قرآنی بوده و بیش از پنج هزار نفر تاکنون در مسابقات جشنواره قرآنی شرکت کرده‌اند.

    اسکندری بیان کرد: سیزدهمین جشنواره قرآنی در سال ۹۷ برگزار می‌شود که در این جشنواره به حفظ جزء ۳۰ توجه کلیدی می‌شود و در جشنواره‌های سال‌های بعدی نیز، هر جزئی که از قرآن معرفی شود، به‌عنوان جزء کلیدی سال معرفی می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.