حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
چرا نباید با قهوه افطار کرد؟
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت: 23:44
  • شناسه : 7034
    بازدید 4
    0

    مصرف قهوه برای برخی از افراد یک نوشیدنی روزمره برای آغاز روز، رفع احساس خستگی، درمان سردرد، افزایش تمرکز و برطرف کردن خواب آلودگی است، اما درماه رمضان به خاطر تغییر در ساعات مصرف مواد غذایی برخی افراد که به خوردن قهوه عادت دارند با مشکل سردرد، کاهش تمرکز و خستگی مواجه می‌شوند. برای برطرف […]

    پ
    پ

    مصرف قهوه برای برخی از افراد یک نوشیدنی روزمره برای آغاز روز، رفع احساس خستگی، درمان سردرد، افزایش تمرکز و برطرف کردن خواب آلودگی است، اما درماه رمضان به خاطر تغییر در ساعات مصرف مواد غذایی برخی افراد که به خوردن قهوه عادت دارند با مشکل سردرد، کاهش تمرکز و خستگی مواجه می‌شوند.

    برای برطرف کردن این مشکل موارد زیر را رعایت کنید

    کافئین یک ماده محرک طبیعی است که عطر و طعم منحصربفردی دارد، همچنین حاوی انواع آنتی اکسیدان‌های ضروری برای بدن است که سبب ایمنی از ابتلا به برخی بیماری هاو مبارزه با باکتری‌ها می‌شود.

    برای استفاده از قهوه و خواص درمانی آن در ماه رمضان، ابتدا ازچند روزمانده به این ماه سعی کنید مصرف قهوه خود را کم و از لیوان و فنجان‌های کوچک و در بازه‌های زمانی طولانی از یکدیگر استفاده کنید، همچنین می‌توانید از قهوه فاقد کافئین استفاده کنید تا بدنتان به تدریج به مصرف کم قهوه عادت کند.

    کارشناسان توصیه می‌کنند بهترین زمان برای مصرف قهوه درماه رمضان دو الی سه ساعت پس از افطار است، هرگز روزه خود را با مصرف قهوه باز نکنید، زیرا این ماده سبب اسیدی شدن سریع معده، بروز سوء هاضمه و سوزش سر دل می‌شود، بهترین نوشیدنی برای بازکردن روزه در افطار یا نوشیدن در وعده سحر آب گرم یا چای کمرنگ است.

    در صورت تمایل به مصرف قهوه می‌توانید این نوشیدنی را پس از صرف شام و به همراه مقدار کمی شکر و افزودن شیر مصرف کنید تا علاوه بر بالا بردن سطح تمرکز و دریافت انرژی آسیبی به معده نیز وارد نشود.

    کارشناسان در عین حال توصیه می‌کنند افراد از نوشیدن قهوه به میزان زیاد در ماه رمضان خودداری کنند و در عوض این مایع از شکلات یا سایر ترکیبات حاوی قهوه استفاده کنند، مصرف نوشیدنی قهوه آماده و صنعتی نیز می‌تواند باعث مشکلات گوارشی در فرد شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.